ملکه ها چه می پوشند؟(قسمت ۱: ملکه ماتیلده  بلژیک)

ملکه بلژیک

در این مقاله با خاندان سلطنتی بلژیک و ملکه ماتیلده بلژیک آشنا می شوید.

کشور سلطنتی بلژیک

اگر بخواهیم درباره کشور مدرن بلژیک بیشتر بدانیم، از اینجا شروع می‌کنیم که این کشور یک کشور سلطنتی و مستقل در اروپای غربی است، پایتخت آن شهر بروکسل می‌باشد. لازم به ذکر است بلژیک عضو برجسته‌ای از اتحادیه اروپا بوده و به سازمان ملل متحد پیوسته است.

این کشور از سمت شمال با هلند، از جنوب با فرانسه، از شرق با آلمان، از جنوب شرقی با لوکزامبورگ و از شمال غربی با دریای شمال همسایه است. بلژیک در بخش‌های مختلف زبان‌های متفاوتی را پوشش داده است؛ کمتر از ۱٪ مردم بلژیک به زبان آلمانی صحبت کرده و در قسمت‌های شرقی کشور زندگی می‌کنند. در ۶۰٪ از مناطق بلژیک، زبان هلندی، در ۴۰٪ مناطق جنوبی زبان و فرانسوی و در منطقه پایتخت و همچنین نهادهای دولتی، هر دو زبان صحبت می‌شوند.

آب و هوای معتدل و مرطوب و پرباران، موقعیت جغرافیایی، فرهنگ غنی مردم، جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی کشور بلژیک باعث شده است که این کشور یکی از مقاصد اصلی گردشگری جهان محسوب شود.کاخ سلطنتی بروکسل در حال حاضر محل رسمی سکونت پادشاه و ملکه بلژیک می‌باشد. این کاخ سلطنتی در پارک معروف این شهر، قرار گرفته و با میدانی بسیار بزرگ از فضای عمومی پارک جدا می‌گردد.

کاخ سلطنتی بروکسل
کاخ سلطنتی بروکسل محل زندگی خاندان سلطنتی بلژیک

خاندان سلطنتی بلژیک

سلطنت بلژیک یک پادشاهی مشروطه در بلژیک است. پادشاه به عنوان پادشاه یا ملکه بلژیک ها خوانده می‌شود و به عنوان رئیس دولت این کشور فعالیت می کند. از زمان استقلال بلژیک در سال ۱۸۳۰، هفت پادشاه سلطنت کرده اند.فیلیپ، پادشاه فعلی، در ۲۱ ژوئیه۲۰۱۳ پس از کناره گیری پدرش بر تخت سلطنت نشست.

پادشاه بلژیک
پادشاه بلژیک

ملکه ماتیلده

خانم ماتیلد d’Udekem d’Acoz در بلژیک متولد شد و هنگام بازی تنیس با شوهر آینده خود ، King Phillipe آشنا شد. ماتیلد بیشتر به خاطر سبک زیبا و همچنین کارهای خیرخواهانه اش شهرت دارد. او در طول سال ها چندین تغییر عنوان را تجربه کرده است. هنگامی که او نامزد کرد ، عنوان شاهزاده خانم را دریافت کرد ، پس از ازدواج با فیلیپ ، دوشس برابانت شد. در ژوئیه ۲۰۱۳ ، همسرش پادشاه شد و سپس از او به عنوان ملکه بلژیکی ها یاد شد. ملکه ماتیلده بلژیک  (زادهٔ ۲۰ ژانویهٔ ۱۹۷۳ در اوکل) ملکهٔ مشروطه کنونی بلژیک است.

او همسر فیلیپ بلژیک است که در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۳ پس از کناره‌گیری پدرش از مقام سلطنت، به پادشاهی رسید. ملکه ماتیلده بلژیک بانویی کاملاً فرهیخته است و به تعدادی از زبانها از جمله فرانسه، هلندی ، انگلیسی و ایتالیایی تسلط دارد. او قبل از ازدواج با خانواده سلطنتی، به عنوان گفتاردرمانگر کار می کرد. ماتیلد طرفدار طیف وسیعی از علایق است.

او از موسیقی، ادبیات و ورزش لذت می برد. ملکه ماتیلده بلژیک به دلیل داشتن روحیه ماجراجویانه شناخته شده است و به عنوان یکی از شرکت کنندگان در مجمع جهانی اقتصاد در داووس خدمت می کند و رئیس افتخاری یونیسف بلژیک است.

ملکه ماتیلده بلژیک
ملکه ماتیلده بلژیک

خانواده سلطنتی بلژیک

پادشاه فیلیپ و ملکه ماتیلده بلژیک چهار فرزند دارند و بزرگترین آنها شاهزاده خانم الیزابت، دوشس برابانت است. وقتی پدرش از مقام خود کناره گیری می کند، الیزابت احتمالاً در حق خودش حکمرانی می کند. ملکه آینده بسیار تحصیل کرده است.

وی لیسانس بین المللی خود را از کالج UWC Atlantic در ولز دریافت کرده است و در دانشکده نظامی سلطنتی در حال تحصیل علوم اجتماعی و نظامی است. وی در برنامه دانش پژوهان جهانی یل جوان در دانشگاه ییل شرکت کرده و به هلندی ، فرانسوی ، آلمانی و انگلیسی تسلط کامل دارد.

عاشقانه های ملکه و پادشاه بلژیک
عاشقانه های ملکه و پادشاه بلژیک
خاندان سلطنتی بلژیک با 4 فرزند
خاندان سلطنتی بلژیک با ۴ فرزند

شاهزاده خانم الیزابت

شاهزاده خانم به عنوان فرزند ارشد خانواده سلطنتی، جانشین پادشاهی بعد از پدر در کشور بلژیک است. طبق آمار، تفاوت حقوق بین زن و مرد در کشور بلژیک ۳٫۳ درصد است و کمترین آمار تبعیض جنسیتی را در اوپا دارد . شاهزاده خانم سخت مشغول آموختن فنون حکمرانی می باشد و همراه مادر ملکه ماتیلده بلژیک در مراسم های خیرخواهانه شرکت می کند. شاهزاده خانم به دلیل ظاهر زیبا و آراسته و ساده بین مردم بلژیک بسیار محبوب است.

شاهدخت الیزابت فرزند ارشد خاندان سلطنتی
شاهدخت الیزابت فرزند ارشد خاندان سلطنتی

شاهزاده خانم همراه مادرش ملکه ماتیلده بلژیک

لباس های ملکه ماتیلده بلژیک

طبق تصوراتی که در مورد ملکه ها مطرح است این است که ملکه ها باید تاج گران قیمت بر سر داشته باشند و لباس های بسیار گرانبها بپوشند که ملکه به سختی می تواند با آنها راه برود. اما ملکه ماتیلده بلژیک بسیار ساده پوش در عین حال دارای اندامی زیبا می باشد. او در حالی که ۴۴ ساله است و ۴ فرزند دارد، بسیار زیبا و دلربا می باشد. ملکه ماتیلده را با لباس های مختلف در مراسم های مختلف سیاسی و اجتماعی در تصاویر زیر می بینید.  

نظر نویسنده:

در پایان سخنی دارم با تمام ملکه ها و شاهزاده های سرزمینم:

شما زیباترین ملکه ها و شاهزاده های روی کره زمین هستید. فقط باید باور داشته باشید. هر زنی در زندگی خود یک ملکه است و اختیار زندگی خود را دارد و یک خانواده را می تواند مدیریت کند، این یعنی قانون ملکه ها… پس راست بایستید و مانند ملکه ها باوقار و با اعتماد نفس گام بردارید.

سعی کنید فقط و فقط خودتان باشید و به تمام داشته ها و نداشته هایتان ببالید. ملکه ها اینگونه اند… زنان سرزمین من، شما را دوست دارم که در اعتماد به نفس خود غوطه ور هستید و از خلاقیت و ابداع بهره مند هستید. در سادگی است که زیبایی باطن انسان مشخص می شود و این یعنی قانون ملکه ها… منتظر نظراتتون هستم ملکه های من.

منبع در مورد کشور بلژیک:

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%84%D8%AF%D9%87_%D8%A8%D9%84%DA%98%DB%8C%DA%A9

دیدگاهتان را بنویسید