رازهای شیک پوشی در آقایان(قسمت۲)

رازهای شیک پوشی در آقایان

دراین مقاله می خواهیم به جزئیاتی در مورد کت و شلوار آقایان بپردازیم که از پوشاک مهم آقایان است، نکاتی که در تصاویر مشخص است دایره ها و ضربدرهای قرمز رنگ یعنی که مناسب نیست و تیک رنگ سبز یعنی مناسب و درست است.

اینمقاله بیشتر با تصویر این نکات را ارائه می کند که بسیار جذاب هست.

رازهای شیک پوشی در آقایان با کت و شلوار

تعریف کت و شلوار در کشورهای مختلف

یکی از لباس های آقایان کت و شلوار است که در مراسم رسمی، مهمانی، جشن ها و سمینارها کاربرد دارد. نکته ای که جالب است این که تعریف کت و شلوار در کشورهای مختلف تفاوت دارد.

ایتالیا

در کشور ایتالیا ۲ جادکمه تعریف شده است و جیب ها مخفی هستند و در ضمن شلوار کت جذب و کت هم جذب می باشد و همچنین از جیب روی سینه استفاده می شود. در ضمن آستین کت کمی کوتاه است تا آستین پیراهن کمی بیرون قرار بگیرد.

امریکا

و در کشور امریکا از ۳ دکمه و یقه بسته تر استفاده میشود و در کشور انگلستان از دو دکمه و جیب پهن تر استفاده می شود. کت و شلوار در این کشور گشادتر طراحی می شود. در این کت ها از جیب سینه استفاده نمی شود.

انگلیس

در این کشور مشابه ایتالیا از کت های جذب اما شلوار گشادتر، یقه باریک ترو دو دکمه ای می باشد، کت روی سینه هم مرسوم است اما قد آستین نرمال و اندازه است.

کت

دکمه کت

درمورد بستن دکمه ها اینکه دکمه روی کمر بهتر است همیشه بسته بماند و دکمه پایین اصلا بسته نشود این کار به شیک پوشی آقایان در پوشش کت و شلوار کمک می کند.

مچ کت

استفاده از برند و آرم روی آستین کت ها چندین سال است که مرسوم نیست، برای تبلیغ کار خود از بخش زیرین کن و آستر آن استفاده کنید. زمانی که فرد کت خود را در می آورد تا آویزان کند این تبلیغ مشخص می شود.

قد کت

اندازه قد کت بسیار بسیار مهم است، برای اندازه گیری قد مناسب، صاف بایستید و دست خود را جمع کنید ، اندازه کت باید کنار انگشت شصت شما باشد که اندازه بسیار مناسبی می شود.

تزئین کت

در مورد تزیین روی یقه کت طبق تصویر انجام شود که شیک پوشی کت را چندین برابر می کند

پیراهن مناسب زیر کت

نکته ای که برای پیراهنی که زیر کت و شلوار پوشیده می شود این است که تا حداکان جذب باشد که زیر کت چروک نباشد و همپنین روی شلوار کت پف نباشد.

از ترکیب رنگ متضاد برای پیراهن کت استفاده کنید، رنگ سفید به دلیل خنثی بودن به هر کت تیره رنگی می آید اما برای کت های روشن ترکیب رنگ مناسب استفاده شود.

برای مطالعه درمورد ترکیب رنگ ها مقاله زیر را مطالعه کنید.

رنگ ها در ست کردن لباس

یقه پیراهن مردانه

برای پیراهن مردانه یقه های متفاوتی طراحی می شود که مناسب ترین آن برای زیر کت کلاسیک با یقه انگلیسی ، یقه مردانه می باشد اما اگر طراحی یقه کت شما فرنچ و آرشال باشد یقه های ساده ایستاده زیباتر می شود.

شلوار کت

در مورد شلوار کت، قد شلوار بسیار مهم است که روی کفش چگونه باشد.جدا از این که اجازه دهید کفشهایتان کاملا نمایان باشند این خط اتوی شلوار و اندازه مناسب پاچه‌ها ، چیزی است که مردان را از پسرها جدا می‌کند، همچنین میتواند شما را لاغر اندام و بلند قد نشان دهد .

قد شلوار


اگر اندازه شلوارتان بیش از حد بلند یا کوتاه است حتی بهترین کفش دنیا رو هم بپوشید باز بی فایده است چرا که ” کفشها وقتی به چشم می آیند که اندازه شلوار مناسب باشد.“
برای هوای سرد میتوانید شلواری بخرید که بلند باشد و پاچه‌های شلوار تا آخرین جابندی کفشتان بیاید و اگر تابستان است میتوانید از شلوار های کوتاه استفاده کنید و کمی هم از مچ پای شما مشخص بود مشکلی نیست .

در شکل زیر به شکستگی دمپای شلوار اشاره دارد که اگر طول شلوار بلند باشد، کاملا شکسته می شود و اگر کوتاه باشد صاف و بدون چروک می باشد.

گشادی شلوار

در مورد گشادی شلوار هم بسیار مهم است که بدانید انواع مختلفی وجود دارد:

  • slim
  • straight
  • classic
  • relaxed

کمربند

در مورد کمربند شلوار باید این نکته را بدانید که غزل کمربند روی وسط کمر جلو قرار بگیرد، سعی کنید جیب های شلوار را پر نکنید که به طرفین کشیده شود و خوب نایستد.

سعی کنید راستای دکمه پیراهن و زیپ شوار و قفل کمربند در یک راستا باشد که زیبایی و هماهنگی را زیاد می کند.

برای خرید الگوهای آماده به لینک های زیر مراجعه کنید.

الگوی پیراهن مردانه مجلسی

الگوی خیاطی شلوار کلاسیک مردانه

1 دیدگاه برای “رازهای شیک پوشی در آقایان(قسمت۲)

  1. اشتراک‌ها: مردان شیک پوش (قسمت 3) - روبُر

دیدگاهتان را بنویسید