صنعت مد و پوشاک

صنعت مد

صنعت مد

تعریف مد (wikipedia)

مُد (به فرانسوی: Mode) یا فَشِن (به انگلیسی: Fashion) اصطلاح کلی در زمینه هنر طراحی پوشاک است که تحت تأثیر اوضاع فرهنگی و اجتماعی جامعه در یک دوره زمانی مشخص انجام می‌پذیرد. محصولات این صنعت شامل پوشاک، پاافزار، کیف، لوازم آرایشی و اثاث می‌شود. صنعت مد، صنعت پیچیده‌ای است که شامل صنایع کوچک‌تری مانند فراورده‌های پوشاک و تأمین کالا، پارچه، مواد خام، رنگ، تولید، حمل و نقل، فروش، عرضه و تقاضا و نهایتاً دور ریختن آنها می‌شود. مد به صورت فصلی و در بعضی برندها به صورت هفتگی تغییر می‌کند. تقاضا برای تغییر و همراهی با مد، رو به افزایش است و به همین دلیل مصرف تولیدات ارزان قیمت با کیفیت پایین یا به اصطلاح «فَست فشن» رو به رشد است. به هنرمندان عرصه پوشاک که با طرح‌های ابداعی‌شان تأثیر به‌سزایی در صنعت مد در یک دوره خاص زمانی بگذارند، «طراح لباس» گفته می‌شود.  

صنعت پوشاک
صنعت پوشاک

اثرات صنعت مد و پوشاک در زندگی ما

صنعت مد یک هیولای عظیم است که با درخشش و شجاعت خود را به همه نشان می دهد و از دست دادن آن سخت است. مطمئناً مد برای زیبایی، باید استاندارد بدن داشته باشد.

استاندارد ها تغییر می کند و همیشه با یک فرد متوسط ​​کاملاً فاصله دارد. این قابل درک است. اگر این چیزی دور از دسترس نباشد، پس برای چه چیزی باید تلاش کرد و چه چیزی را باید پرستش کرد؟

صنعت مد ساخته دست انسان هایی است که می خواهند از این احساس نارضایتی در مردم و فاصله آنها با استانداردها پولی به جیب بزنند.

به عنوان مثال وظیفه شرکت های آرایشی و بهداشتی این است که یک زن از ظاهر خود راضی نباشد. در غیر این صورت، او هزینه ای برای خرید لوازم آرایشی متوقف نخواهد کرد. این نتیجه گیری توسط تیم پایپر انجام شد ، ایده او در سال ۲۰۰۶ پایه و اساس فیلم داو در مورد نحوه ساخت زنان برای بیلبوردها بود. این پسر در مدرسه پسرانه بود و هیچ خواهری نداشت. بنابراین ، وقتی او شروع به معاشرت با دختران کرد، نکته ای را متوجه شد.

چرا یک دختر زیبا فکر می کند زشت است. پیپر پس از صحبت با همه دوستان و آشنایان خود دریافت که این تقصیر رسانه ها و تبلیغات است. فشار کلی تبلیغات، شما را متقاعد به نازیبایی کرده و مجبور به خرید می کند. او تصمیم گرفت روند ساخت یک تبلیغ را به زنان نشان دهد. یک مدل چگونه است تا اینکه آرایشگران، روتوشرهای عکس و فتوشاپ او را کامل کنند. صنعت مد هم همین کار را می کند.

یعنی انسانهایی مد و مدل را انتخاب می کنند و معیار تمام خیاطان و ارایشگران خواهد شد و انسانها به دلیل فاصله احساسی با آن مدل، ملزومات لازم را تهیه کرده و سعی می کنند خودشان را به آن مدل نزدیک کنند. آنچه که مشخص است این است که همواره مد ها در حال تغییر هستند پس اگر به خود نیاییم چه بلایی بر سرمان، کیف پولمان و اعتماد به نفسمان رخ خواهد داد؟

طبق آمار ، تنها ۲٪ از زنان خود را زیبا می دانند. حدود دو سوم با احساس نارضایتی از ظاهر خود زندگی می کنند. موهای تیره از این واقعیت که بور نیستند رنج می برند، موهای قرمز از کک و مک خود متنفر هستند، بعضی افراد لاغر دوست داشتند چاق باشند و بالعکس. کسانی که در روز خودشان را چندین بار آرایش می کنند و چشمان خود را تغییر می دهند بیشتر چشم احساس خستگی می کند و این اساسی نیست بلکه نتیجه تبلیغات است. هر چند آرایش و تزیینات و مد در حالت متوسط چیز بدی نیست اما نباید اساس زندگی ما بشود.

تا بحال فکر کرده اید چرا مردان آرایش چشم و گونه و .. ندارند در حالیکه به نظر می رسد زنان از مردان زیباتر هستند؟؟؟

نتیجه

به طور کلی ، آنچه می خواستم بگویم این است که دوست خوب من  خودتان را دوست داشته باشید ، پیشرفت کنید ، حرکت کنید . شما همیشه در هر سنی در زیباترین  شاهکار خلقت خود هستید. پس بدرخش و بخند.

این نوشته را در روز زن و مادر  ۱۴۰۰ تقدیم  تمام زنان سرزمینم می کنم

.فروشگاه الگوهای آماده خیاطی

منابع

ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید