ملکه ها چه می پوشند؟(قسمت ۳: ملکه الیزابت انگلیس-ملکه مرحوم)

ملکه الیزابت انگلیس

ملکه الیزابت انگلیس

الیزابت الکساندرا ماری، ملکه سابق انگلیس روز پنجشنبه هفدهم شهریور ۱۴۰۱ اندکی پس از اعلام بیماری وی توسط پزشک سلطنتی درگذشت. الیزابت دوم به مدت ۶۹ سال ملکه بریتانیا و ۱۴ کشور دیگر بود و در این مدت طولانی میراث خونین و هولناکی از خود برجای گذاشت.

 

ملکه الیزابت انگلیس
ملکه الیزابت انگلیس

الیزابت چگونه ملکه شد؟

الیزابت در می‌فرِ لندن زاده شد. او بزرگ‌ترین فرزند دوک و دوشس یورک (بعدها شاه جرج ششم و ملکه الیزابت، شهبانوی مادر) بود. پدر او زمانی که برادرش شاه ادوارد هشتم در سال ۱۹۳۶ پس از یک بحران قانونی مجبور به استعفا شد، به سلطنت رسید و با پادشاهی او، الیزابت به وارث مقدر امپراتوری بریتانیا تبدیل گردید.

او به صورت خصوصی در خانه تحصیل کرد و از آغاز جنگ جهانی دوم چندی از وظایف عمومی خانواده سلطنتی را برعهده گرفت و در طول جنگ در نیروی کمکی خدمت قلمرویی خدمت کرد. در ۱۹۴۷، او با شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرو، شاهزاده سابق یونان و دانمارک ازدواج کرد که حاصل ازدواجشان چهار فرزند بود: چارلز سوم، شاهدخت آن، شاهزاده اندرو، دوک یورک و شاهزاده ادوارد، ارل وسکس.

تاج گذاری ملکه الیزابت انگلیس

تاج‌گذاری ملکه الیزابت دوم که در سال ۱۹۵۳ انجام شد، اولین مراسم تاج‌گذاری در تاریخ خانواده سلطنتی بود که از طریق تلویزیون پخش شد و طبق اعلام وب سایت خانواده سلنطتی ۲۷ میلیون نفر در انگلیس این مراسم را از طریق تلویزیون تماشا کردند.

 

تاج گذاری ملکه انگلیس
تاج گذاری ملکه انگلیس

خاندان سلطنتی انگلیس

ملکه الیزابت انگلیس و همسرش
ملکه الیزابت انگلیس و همسرش

 

خانواده ملکه الیزابت انگلیس
خانواده ملکه الیزابت انگلیس

لباس های شاد ملکه انگلیس در ۹۰ سالگی

راز لباس های رنگ شاد ملکه الیزابت

الیزابت دوم به خاطر دیده شدن و جلب توجه در میان مردم از لباس های رنگ روشن استفاده می کند به طوری که هرگاه وی در مراسمی حاضر شد هر شهروند بتواند به راحتی با خود بگوید:اوه من ملکه را دیدم!

به عبارتی هنگامیکه او در محافل یا مراسم عمومی و هچنین بازدید از برخی مکان ها حاضر می شود دیگر نیازی نیست مردم برای دیدنش مدام در جستجو و تلاش باشند، زیرا با این رنگ ها از دور هم توجه هر کسی را به خود جلب می کند.

لباس رنگ روشن ملکه انگلیس
لباس رنگ روشن ملکه انگلیس

 

پالتوی ملکه انگلیس
پالتوی ملکه انگلیس
پیراهن گلی ملکه انگلیس
پیراهن گلی ملکه انگلیس

لباس های منحصر به فرد ملکه الیزابت انگلیس

ملکه الیزابت به دلیل سبک مد منحصر به فردش شناخته شده بود، لباس‌هایی با رنگ‌های روشن با کلاه‌های هماهنگ، همراه با کفش‌های مشکی و یک کیف دستی همه جا حاضر.

در آغاز سلطنت ملکه، لباس‌های ملکه توسط طراحان سلطنتی هاردی آمیز و نورمن هارتنل دوخته شد اما در سال‌های اخیر آنجلا کلی خیاط شخصی الیزابت دوم بوده است. ملکه همچنین مجموعه بزرگی از سنجاق‌های سینه داشت؛ که ناظران سلطنتی می‌گویند لایه‌ای از معنا را به لباس‌های او اضافه می کرد.

 

روسری های ملکه انگلیس
روسری های ملکه انگلیس
ملکه انگلیس
ملکه انگلیس

 

 

 

نوه ملکه الیزابت انگلیس با همسرش و لباس های سلطنی آن ها

کیت میدلتون همسر شاهزاده ویلیام است. شاهزاده ویلیام هم که نوه ملکه الیزابت انگلستان است و پسر پرنسس دایانای معروف. کیت میدلتون رسما یک نماد استایل ملی برای انگلستان به حساب می‌آید. تحقیقات انجام شده یک سایت معتبر انگلیسی نشان داده ۲۹ درصد زنان انگلستان دوست دارند مثل او لباس بپوشند. کیت در این نظرسنجی، اما واتسون و الی گولدینگ، خواننده و ترانه‌سرای ۳۵ انگلیسی، را پشت‌سر گذاشته است.

 

 

نوه و عروس ملکه انگلستان
نوه و عروس ملکه انگلستان
کیت میدلتون عروس سلطنتی
کیت میدلتون عروس سلطنتی

 

برای خرید الگوهای آماده کت، شلوار و شومیز به بخش فروشگاه الگوهای آماده مراجعه کنید:

فروشگاه الگوهای آماده خیاطی

فروشگاه الگوهای آماده خیاطی

 

نوه سلطنتی و عرروس
نوه سلطنتی و عرروس

کیت میدلتون در مدرسه‌ای در ماه مارس ۲۰۲۱ حضور پیدا کرد. این اولین حضور دوشس کمبریج بعد از مصاحبه مگان مارکل و پرنس هری با اپرا وینفری بود. کیت به جای اینکه از حضور مجازی استفاده کند که در ماه‌های بعد از کرونا به شدت رواج پیدا کرده بود، در این مدرسه که در شرق لندن قرار داشت با ظاهری جذاب حضور پیدا کرد. او شلوار گشاد خارق‌العاده‌ای از برند Jigsaw و یک بلوز صورتی از برند Boden پوشیده بود.

 

کت بلند و شلوار گشاد کیت
کت بلند و شلوار گشاد کیت

عروس نوه دیگر ملکه الیزابت انگلیس-مگان

مگان مارکل هم مانند پرنسس دایانا یعنی مادر همسرش عضو بی‌دردسری برای خانواده سلطنتی نیست.همسر پرنس هری یعنی نوه ملکه الیزابت انگلیس، او اختلافاتی جدی با خانواده سلطنتی دارد و همین باعث شده که از کاخ بیرون بیاید و با پرنس هری در جای دیگری زندگی کنند. این‌ها نشان می‌دهد که مگان جسور است و مهره‌ای رام و سربه‌راه برای خاندان ملکه الیزابت نیست.

همین ویژگی‌های شخصیتی تاحد زیادی روی ظاهر و پوشش او هم اثر می‌گذارد. او مانند کیت میدلتون یعنی جاری‌اش خوش‌پوش و شیک است اما به شیوه و قوانین خودش. مگان مارکل مانند دوشِس کمبریج یا همان کیت میدلتون حرف‌ گوش‌کن و محافظه‌کار نیست. این در استایل ظاهری‌اش هم دیده می‌شود.

 

لباس عروس مگان
لباس عروس مگان
لباس شاد ملکه انگلیس
لباس شاد ملکه انگلیس

منابع:

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%A8%D8%AA_%D8%AF%D9%88%D9%85

 

دیدگاهتان را بنویسید