نمونه چیدمان الگو روی میز برش تولیدی

نمونه چیدمان

در این مقاله می خواهیم از تجربه خودمان صحبت کنیم و نمونه چیدمان الگو روی میز برش برای مشتری تهران را برای شما کامل شرح دهیم تا با مراحل کار آشنا شوید.

چیدمان الگوی برش، کامپیوتری یا دستی؟ کدامیک؟

برای چیدمان الگو روی میز برش تولیدی دو راهکار وجود دارد یکی روش دستی یعنی الگوهای کاغذی را روی میز پهن می‌کنیم و با دست آنها رو جابجا می‌کنیم تا بهترین حالت را ایجاد کنیم اما روش دوم روش کامپیوتری است یعنی الگوها دیجیتالی هستند و روی نرم‌افزار کشیده میشوند بعد با نرم‌افزار چیدمان، براساس میز برش تولیدی طول میز و عرض پارچه چیدمان می‌کنیم.

نرم‌افزارها به علت هسته‌های قوی که دارند و آنالیزی که روی الگوها و چیدمان انجام می دهند، آن قدر قطعات الگو را جابجا می‌کنند تا حالت بهینه، ایجاد شود که این کار مطمئناً با روش دستی امکان پذیر نیست. بنابراین برای کاهش ضایعات و پرتی پارچه، روش کامپیوتری خیلی به صرفه تر می باشد.

چیدمان میز برش
چیدمان میز برش

چیدمان کامپیوتری الگوی خیاطی

الگوی خیاطی یکی از مهمترین بخش‌های صنعت مد و لباس است که به کمک کامپیوتر و نرم افزارهای خاصی، امکان پذیر است. چیدمان کامپیوتری الگوی خیاطی به صورت زیر است:

  1. طراحی الگو: ابتدا الگوهای مختلف برای لباس یا محصول مورد نظر طراحی می‌شود. این طراحی ها می‌توانند به صورت دستی یا با استفاده از نرم افزارهای طراحی مد انجام شود.
  2. اسکن الگو: الگوهای طراحی شده اسکن می‌شوند تا به صورت دیجیتال در کامپیوتر ذخیره شوند.
  3. تنظیم و اصلاح الگو: با استفاده از نرم افزارهای خاص، الگوها تنظیم و اصلاح می‌شوند تا به اندازه و شکل دقیق مورد نیاز برای دوخت لباس یا محصول مورد نظر باشند.
  4. برش الگو: الگوهای تنظیم شده به صورت دیجیتال بر روی پارچه ها یا مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند و با استفاده از دستگاه های برش کامپیوتری، برش می‌خورند.
  5. دوخت: پس از برش الگوها، قطعات مختلف پارچه به یکدیگر دوخته می‌شوند تا لباس یا محصول نهایی تشکیل شود.
  6. ارزیابی و تغییرات: با استفاده از نرم افزارهای مدیریت الگو، الگوها و فرآیند تولید مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت نیاز تغییرات لازم اعمال می‌شود.

چیدمان کامپیوتری الگوی خیاطی امکان ایجاد الگوهای دقیق تر، صرفه جویی در زمان و هزینه و افزایش کیفیت محصولات را فراهم می‌کند.

چیدمان الگوهای سایزبندی روی میز برش تولید
چیدمان الگوهای سایزبندی روی میز برش تولید

کارهای لازم و مقدماتی برای استفاده از چیدمان الگوی کامپیوتری

برای میز برش تولیدی داشته باشید باید ابتدا الگوی آن لباس به عنوان مثال هودی X با کامپیوتر رسم شده باشد

برای استفاده از نرم‌افزار چیدمان الگوی کامپیوتری، باید الگوهای اولیه کامپیوتری شوند، پس اولین گام، استفاده از الگوهای کامپیوتری می‌باشد، سایت روبُر افتخار این را دارد که الگوهای آماده کامپیوتری را برای مشتریان خود عرضه می‌دارد.

مشتریان از الگوهای آماده روبُر استفاده می‌کنند و اگر موردی یا اصلاحی لازم باشد با ما در میان ما می‌گذارند و به واحد طراحی ارجاع داده می شود و اصلاحات لازم از جمله تعداد سایزها، اضافه کردن جیب، تغییر قد لباس، تغییرات در برش لباس به علت اینکه از چند نوع پارچه یا از چند ترکیب رنگ استفاده شود، انجام می‌شود.

واحد طراحی بر اساس نظرات مشتریان و تولیدی‌ها، الگوها را بازطراحی کرده و مطابق نظر مشتری چیدمان را انجام می‌دهد.

از آنجا که الگوها از قبل کامپیوتری هستند، بنابراین برای اصلاح و تغییر الگو، زمان کمتری صرف خواهد شد و هزینه پایین می‌آید که این از مزایای فروشگاه الگوهای آماده روبُر می‌باشد.

الگوی لباس فرم
الگوی لباس فرم

برای استفاده از چیدمان الگوی کامپیوتری ابتدا الگوی آماده کامپیوتری لباس مورد نظر خود را تهیه نموده و دوخت نمونه را انجام دهید. بعد با توجه به ترکیب رنگ پارچه‌ها و نوع تغییرات در الگو با واحد طراحی هماهنگ می‌شوید و بعد اطلاعات زیر را به واحد طراحی می‌دهید:

  • الگوی تغییر کرده
  • تعداد رنگ پارچه ها و جنس پارچه ها
  • درصد آبرفت پارچه
  • طول میز برش
  • عرض پارچه
  • میزان چیدن پارچه از طرفین که معمولا ۲ سانت می باشد.

نمونه چیدمان الگوی خیاطی کامپیوتری

مشتری تهرانی تولیدی تهران پک الگوی هودی مردانه را از وب‌سایت www.roobor.ir در ۵ سایز تهیه کرده بود. آنها نمونه دوخت را برای ما ارسال کردند و بسیار راضی بودند. آنها درخواست کردند که ما فقط ۳ سایز از ۵ سایز را برای میز برش ۴ متری آنها چیدمان کنیم.

نمونه چیدمان در این مقاله، بررسی سه سایز S,M,L را به نرم‌افزار دادیم. طول میز چهار متر بود و باید سه سایز را در چهار متر جانمایی می‌کردیم. پارچه آب رفتی۱۱ نداشت، بنابراین الگوهای خیاطی را به نرم‌افزار دادیم و آب رفت پارچه را صفر در نظر گرفتیم. نرم‌افزار آن را تحلیل کرد و تصویر ۱ نشان می‌دهد که چگونه این سه سایز را بر روی میز برش تولیدی تحلیل کرده است و میزان راندمان نرم‌افزار که هدرفت پارچه را کاهش داده است را مشخص می‌کند.

نمونه چیدمان
نمونه چیدمان الگوی کامپیوتری خیاطی

در مورد نمونه چیدمان الگوی خیاطی هودی مردانه، که مشتری مورد نظر از ما خواسته بودند این تغییرات لازم بود:

  1. طراحی آستر کلاه هودی از پارچه آستری با عرض متفاوت
  2. طراحی چیدمان کشبافت کمر و مچبا پارچه کشبافت با عرض متفاوت
  3. طراحی چیدمان الگوی ۳ سایز از هودی از تریکو ضخیم با عرض ۹۲

در تصاویر، چیدمان ها نشان داده شده است:

نمونه چیدمان الگوی کشبافت
نمونه چیدمان الگوی کشبافت
نمونه چیدمان الگوی آستر کلاه
نمونه چیدمان الگوی آستر کلاه

جمع بندی:

نمونه چیدمان الگوی خیاطی کامپیوتری در این مقاله نشان می دهد که می‌توان هدررفت پارچه را در طاقه ها به حداقل رساند، حتی ۱ سانت هدر رفت در تعداد طاقه های پهن شده مقدار زیادی باعث هدر رفتن پارچه می شود.

هر چه کمتر پارچه هدر رود، زیان ما کمتر و سود بیشتر می‌شود.برش الگوی کامپیوتری می تواند به تولیدی‌ها کمک کند که به سود برسند و ضرر آنها کاهش یابد.

سایت الگوهای آماده خیاطی روبُر امکان ارسال الگو در سراسر کشور و خارج از کشور را دارد. شما می‌توانید بعد از خرید الگوهای آماده، از خدمات پلات و چیدمان کامپیوتری الگوها بهره‌مند شوید. این خدمات مشابه نمونه چیدمان الگوی خیاطی برای مشتریان عزیز در تهران می‌باشد.

ارتباط با ما:

نام
نام خانوادگی
Email
پیام خود را بنویسید
The form has been submitted successfully!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.
  1. تست آبرفت پارچه
    درصد آب رفت پارچه را به این صورت حساب می‌کنیم که یک متر در یک متر پارچه را در آب می‌اندازیم و بعد از خشک شدن، دوباره ابعاد مربع را اندازه‌گیری می‌کنیم، اگر یک متر بود یعنی که پارچه آب رفت ندارد ولی اگر به هر مقدار طول پارچه که کم شده بود، تقسیم بر صد % آب رفت پارچه را مشخص می‌کند. ↩︎

1 دیدگاه برای “نمونه چیدمان الگو روی میز برش تولیدی

  1. اشتراک‌ها: الگوسازی مدرن و دیجیتالی - روبُر

دیدگاهتان را بنویسید