چند مدل شلوار زنانه و مردانه وجود دارد؟

چند مدل شلوار زنانه و مردانه

چند مدل شلوار زنانه و مردانه وجود دارد؟

انواع شلوار

در صنعت پوشاک شلوار یکی ار لباس‌های مهم برای آقایان، بانوان، کودک و نوجوان می باشد که مدل های متنوعی دارد. شلوار ها انواع مختلفی دارند:

  1. شلوار کلاسیک مردانه و زنانه
  2. شلوار لگ زنانه
  3. شلوار اسلش مردانه و زنانه
  4. شلوار ساپورت زنانه، دخترانه
  5. شلوارک مردانه، زنانه، بچه گانه

 شلوار زنانه و مردانه – مدل کلاسیک و رسمی

شلوار کلاسیک مردانه

شلوار کلاسیک به نوعی از شلوار گفته می شود که به صورت کمر دار، زیپ دار و راسته دوخته می شود. این شلوارها به علت ایستایی خوب بسیار خوش پوش و شیک می باشد. این نوع شلوار خط اطوی مشخص دارد و با کمربند به عنوان اکسسوری تکمیل می شود . این نوع شلوار زنانه و مردانه بسیار کاربرد دارد و به صورت رسمی پوشیده می شود.

شلوار کلاسیک مردانه
شلوار کلاسیک مردانه

شلوار کلاسیک زنانه

همانطور که گفتیم این شلوار زنانه و مردانه بسیار محبوب شیک پوشان است و با کت ترکیب زیبایی است. شلوار کلاسیک زنانه چند مدل دارد به عبارتی کمر شلوار و زیپ شلوار ها در قسمت بالای شلوار یکی است اما تغییر الگو در قسمت پایین شلوار متفاوت می‌باشد. شلوار دمپا نوعی از شلوار کلاسیک زنانه است که از زانو به سمت دمپا گشاد می‌شود و این مقدار گشادی بستگی به نظر طراح دارد.

نوع دیگر شلوار رسمی زنانه که فوق العاده کاربرد دارد و هم شیک و هم راح است شلوار پشت کمر کش می باشد. این نوع شلوارها در قسمت جلو با شلوار های کلاسیک الگوی مشابهی دارند اما در قسمت پشت شلوار کمی در قسمت کمر گشاد می‌باشد که با دوخت کش جمع می‌شود و در ست‌ها و لباس فرم های اداری و مدارس بسیار کاربردی است.

 

شلوار کلاسیک زنانه
شلوار کلاسیک زنانه

   جنس شلوار کلاسیک

جنس پارچه های شلوارهای کلاسیک کشی نمی باشد و از جنس پارچه های فاستونی و کتان می باشند.

   کاربرد شلوار کلاسیک

این نوع شلور بیشتر همراه با کت رسمی پوشیده می شود و به عنوان یک لباس رسمی است. بیشتر فرم های اداری از این نوع شلوارها استفاده می کنند که ایستایی بسیار خوبی دارند.

شلوار زنانه و مردانه – مدل اسلش

این نوع شلوار مشترک بین زنان و مردان می باشد و نوعی شلوار زنانه و مردانه می باشد که کاربرد دارد. شلوار اسلش ( به انگلیسی = joggers )، نوعی شلوار اسپرت مردانه و زنانه است که از جنس کشباف می باشد و در ناحیه کمر می تواند بند داشته باشد، اکثر شلوارهای اسلش پاچه کش هستند. شلواراسلش یک نوع شلوار چند کاره میباشد که بسته به نوع استفاده مصرف کننده دارای چندین نوع کاربرد می باشد ولی در اصل معنی شلواراسلش یک نوع شلوار راحتی می باشد که از ان هم به عنوان شلوار خانگی و هم به عنوان شلوار بیرونی (البته نه درجاهای رسمی) و هم در بعضی مدلها به عنوان شلوار ورزشی استفاده می شود.

شلوار اسلش
شلوار اسلش

  شلوار اسلش زنانه و دخترانه

شلوار اسلش که در زبان لاتین به این مدل از شلوار ها، شلوار جاگر joggers هم گفته می شود.الگوی این شلوار جذب می باشد و با پارچه های کشی باید دوخته شود.

حتما این روزها اسم شلوار اسلش به گوش شما هم خورده است و در رنگ ها و مدل های مختلف آن را دیده اید. اگر به ظاهر شلوار های اسلش دقت کنید در قسمت کمر و پاچه ها کش دارند و در قسمت ران گشادتر و هرچه به سمت پاچه های شلوار می آید تنگ تر می شود اما نه در حد چسبان بطوری که فقط در حد مچ پا حالت کش بافت یا گتر دار باشد به همین دلیل به آنها شلوار راحتی هم می گویند که این گشادی ها متفاوت هستند و ممکن است برخی مدل ها جذب تر و برخی گشاد تر باشند که با توجه به سلیقه و نیاز استایل خود از آنها استفاده میکنیدشلوار اسلش نوعی شلوار است که بین زنان و مردان بسیار محبوب است. الگوی این شلوار در مقایسه با شلوار کلاسیک متفاوت است و بدنه آن کمی جذب تر است چون از پارچه های کشی برای این نوع شلوارها استفاده می شود.

بیشتر این نوع شلوارها مورد استفاده جوانان و نوجوانان بود و جز شلوار زنانه و مردانه است که اسپورت است ولی اخیرا خانم ها ودختران هم به خرید این نوع پوشش روی اورده اندالبته جنس و کیفیت و مدلهای شلوارهای اسلش مردانه و پسرانه بسیار بهتر از مدلهای اسلش زنانه ودخترانه می‌باشد و هم تولید کننده اسلش زنانه و دخترانه بسیار کم می باشد.گاهی می بینیم که خانمها مجبورا به علت نیافتن مدلهای زنانه این نوع شلوارها بعضی از مدلهای اسلش سایز معمولی مردانه یا تین ایجر را می خرند.

   جنس شلوار اسلش

معمولا به خاطر ماهیت شلوار راحتی بودن این پوشش در دوخت این نوع شلوار از پارچه های کشی استفاده می شود. پارچه هایی که درصد پلی استر آنها از درصد نخ آنها بیشتراست دوام بیشتری نسبت به پارچه نخی دارند. البته بعضی از شلوارهای اسلش جنس کشی ندارند ولی برای جبران خاصیت کشسانی قواره بزرگتری نسبت به کارهای تولید شده با پارچه های دارای خاصیت کشسانی دارند.

شلوار لگ زنانه

مدل شلوار لگ چیست که این روز ها بین خانم ها مد شده است. تنوع مدل های لگ، در دنیای مد آنقدر زیاد است که گاهی خیلی از خانم ها دچار سردرگمی در نوع جنس و اسم برند آن می شوند.

با انواع لگ‌ زنانه آشنایی داشته باشید:

  • شلوار لگ تابستانی با پارچه ی ظریف و خنک
  • شلوار لگ زمستانی با کرک‌های داخلی برای گرم نگه داشتن پا
  • شلوار لگ طرح جین
  • لگ ورزشی زنانه

 

شلوار لگ
شلوار لگ

   جنس شلوار لگ

لگ ها از جمله لگ ورزشی و لگ اسپرت از مواد ضخیم و کشسان، معمولاً اسپندکس، لاکرا، نایلون، پنبه و یا پلی استر تهیه می شوند. قد آنها از اواسط کمر تا مچ پا است. برخی از لگ ها شباهت بیشتری به ساپورت دارند، در حالی که برخی از آنها بیشتر شبیه به شلوار هستند.

شلوارهای لگ ساخته شده از ترکیب نایلون-لایکرا (معمولاً ۹۰٪ نایلون، ۱۰٪ لیکرا) برای مدت طولانی در حین ورزش پوشیده می شدند. ساق های نایلونی لایکرا اغلب به عنوان جوراب شلواری دوچرخه یا دویدن شناخته می شوند و از نظر ظاهری براق تر از آنهایی هستند که از پنبه ساخته می شوند. برخی از آنها دارای نوارهای مسابقه یا الگوهای بازتابنده هستند تا آنها را بیشتر به عنوان لباس ورزشی متمایز کرده و ایمنی بیشتری را ایجاد کنند.

شلوارهای لگ ساخته شده از پنبه-لیکرا، یا ترکیب پنبه-پلی استر-لیکرا، بیشتر برای مد پوشیده می شوند، اما به عنوان لباس ورزشی نیز استفاده می شوند. شلوار لیکرا پنبه ای در رنگ ها، طرح ها و طرح های مختلف موجود است. اما مشکی، سرمه ای و سایه های مختلف خاکستری بیشترین پوشیدن را دارند.

   لگ براق

لگ های براق که گاهی به آن شلوارهای چرمی می گویند، ظاهری براق، فلزی ( لم ) یا خیس دارند . آنها به عنوان یک روند مد محبوب در اواخر دهه ۲۰۰۰ (دهه) ظاهر شدند، به ویژه در سال ۲۰۰۸ که توسط Stylesignal و سایر پیش بینی کنندگان روند گزارش شده است. این ساق‌ها اغلب ترکیبی از نایلون و اسپندکس هستند و در رنگ‌های متنوعی وجود دارند، اگرچه بیشتر به رنگ‌های مشکی، نقره‌ای یا طلایی هستند. این نوع شلوارهای ساق به دلیل ظاهر چرم یا حتی لاتکس خود قابل توجه هستند و اغلب به عنوان لباس شب یا باشگاه استفاده می شوند.

شلوارهای براق توسط بسیاری از طراحان برجسته در باندهای مد به نمایش درآمد و توسط افراد مشهوری مانند لورن کنراد ، کلی کلارکسون و مری کیت و اشلی اولسن محبوبیت بیشتری یافت .

فرق اسلش و لگ با ساپورت

  1. ساپورت و لگ به ظاهر بسیار به هم شباهت دارند تفاوت هایی دارند که به آن ها اشاره می کنیم:
  2. ساپورت ها خیلی تنگ هستند و به بدن می چسبند اما لگ ها همیشه این گونه نیستند و می توانند مقدار کمی گشاد باشند.
  3. ساپورت ها جنس نازکی دارند و حتی بدن نما هستند اما لگ ها جنس ضخیمی دارند. ممکن است از کناره یا جلوی ران به حالت تزیینی یک قسمت هایی از لگ با توری باز باشد.
  4. کمر ساپورت کاملا کشی است و هنگام پوشیدن ساپورت احساس می کنید چیزی به تن ندارید. اما شلوار لگ دارای کمری و کمربند است.
  5. ساپورت معمولا در طبقه بندی جوراب شلواری قرار می گیرد و لگ یک نوع شلوار محسوب می شود.
  6. لگ و اسلش بسیار راحت تر از ساپورت است، مجلسی تر، شیک تر و حتی مناسب برای باشگاه.

 

شلوار لگ و ساپورت
شلوار لگ و ساپورت

شلوار بگ زنانه

این نوع شلوار هم به دلیل راحتی و گشاد بودن در بین قشر جوان محبوبیت خاصی پیدا کرده است که با مانتو کوتاه پوشیده می شود و ترکیب اسپورت دارد. این نوع شلوار از پارچه های لی یا کتان دوخته می شود. برخی ازمدل های آنها در کمر کش خورده می شود و بسیار راحت است و برخی در قسمت کمر از کمر شلوار و زیپ استفاده می شود و از باسن تا پایین دمپا گشاد می شود.

این شلوار در انگلیسی با نام baggy pants معروف است.شلوارهای بگی زنانه اصولا شلوارهای سرتا سر گشادی هستند که در قسمت کمر آنها کش تعبیه می‌شود. گاهی هم در قسمت دور مچ پا کش قرار دارد. این نوع شلوارها ، به همراه یک بلوز خنک ، یکی از استایل های محبوب تابستانه است.

با شلوار بگ می توانید از کمربند استفاده کنید. به دلیل اینکه شلوار بگ گشاد است با مانتوهای کوتاه و جلو باز شیک تر می شوند. دختران، پسران و آقایان آن ها را با هودی و لباس های گشاد بپوشند تا شیک تر به نظر برسند.
شلوارهای بگ بخاطر گشاد بودنشان بهتر است در کنار مانتوهای جلو باز و نسبتا کوتاه مثل کت ها استفاده شوند و خیلی با مانتو های بلند همخوانی ندارند. اما در صورت تمایل میتوانید مانتو بلند را با شلوار بگ و کتانی بپوشید.

شلوار بگ زنانه
شلوار بگ زنانه

  ترکیب شلوار بگ زنانه با البسه دیگر

شلوار بگ و مانتو مدل شومیزی
شلوار بگ و مانتو بلند و کتونی
شلوار بگ و وست
شلوار بگ و کت اوور سایز
شلوار بگ و مانتو عروسکی چین دار
شلوار بگ و مانتوی کتی
شلوار بگ و مانتو شومیزی
شلوار بگ و مانتو جلو باز بلند
شلوار بگ و مانتو کوتاه
شلوار بگ و شومیز جلو بسته

 

شلوار بگ برای چه افرادی مناسب است؟

ممکن است شما هم بارها و در تصاویر مختلف شلوار بگ را در استایل‌های متفاوت دیده باشید اما از اینکه آیا این نوع شلوار در تن شما هم به همان زیبایی و شیکی باشد، مطمئن نیستید. شما با اطلاع از از ویژگی‌های این نوع شلوار می‌توانید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید که آیا می‌خواهید این نوع شلوارها در استایل خود بپوشید یا نه؟

طراحی شلوار بگ مربوط به دهه ۸۰ میلادی می‌شود. همانطور که اخیراً شاهد مد شدن استایل های قدیمی بوده‌ایم؛ این نوع شلوار هم دوباره روی مد آمده و در استایل های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افراد چاق

از آن جایی که مدل شلوار کاملاً گشاد است، بنابراین با پوشیدن آن فرم پاهای شما مشخص نمی‌شود. به همین دلیل شلوار بگ می‌تواند گزینه ایده آلی برای افراد چاق یا توپر باشد. اما پیشنهاد می‌شود که از طرح‌های ساده و رنگ‌های تیره آن استفاده شود.

افراد قد بلند

اگر شما جزء افرادی هستید که دارای قد بلند و اندامی لاغر می‌باشند، می‌توانید به سراغ رنگ‌های روشن و طرح‌های مختلف این نوع شلوار بروید و از آن در استایل خود استفاده کنید. اگر یک کمربند پهن به آن اضافه کنید، نمای بسیار زیبا و شیک‌تری به ظاهر شما خواهد داد.

افراد کوتاه

با این که این نوع شلوار بیشتر برای افرادی با جثه بزرگتر مناسب است؛ اما اگر شما جزو افراد قد کوتاه هستید اما دوست دارید که این شلوارها را در استایل خود استفاده کنید، می‌توانید آن را هم رنگ و سایر لباس‌های خود انتخاب کنید تا قد شما کشیده‌تر به نظر برسد.

 

شلوار بگ
شلوار بگ

شلوار زنانه و مردانه – شلوارک

این نوع پوشاک برای مصارف خانگی بسیار کاربرد دارد و در بین تمام اقشار و سنی مختلف از کودک تا افراد کمیانسال کاربرد دارد.شلوارک ها برای آقایان، بانوان و بیشتر برای کودکان کاربرد دارد. این شلوارک ها معمولا کمر کشی دارند و بسیار راحت هستند. برخی مدلهای شلوارک که کاربرد مهمانی دارند در قسمت کمر از جیب و کمربند استفاده می شود. این نوع شلوار زنانه و مردانه  ندارد و برای همه سنین کاربرد دارد.

شلوارک ها در انگلیسی Culottes نامیده می‌شود. ویژگی اصلی این نوع شلوارها ، این است که طول آنها تا زانو یا کمی بیشتر است. پوشیدن مدل خاصی از شلوارک ها ، در قدیم در میان اشرافیت رواج داشت ، ولی اکنون مدل‌های بروز آن بدلیل راحتی آنه ا، در میان زنان از محبوبیت بالایی برخوردار گشته است

شلوارک
شلوارک

نکات سایزبندی شلوار زنانه و مردانه

مردانه

شاید بزرگترین تمایز بین شلوار زنانه و مردانه در سایزبندی آنها باشد. شلوارهای مردانه به طور قابل توجهی گشادتر و بلندتر از آنهایی هستند که برای زنان طراحی شده اند و با دو عدد بر روی اندازه لیبل مشخص می شوند. یکی نشان دهنده اندازه کمر و دیگری نشان دهنده طول ساق پا.

زنانه

سایز شلوارهای زنانه فقط با یک عدد زوج که از صفر شروع می شود ، مشخص می شود. هیچ استانداردی در صنعت برای سایزبندی شلوارهای زنانه وجود ندارد ، بنابراین سایز ۴۰ خریداری شده از یک طراح می تواند به میزان قابل توجهی با سایز یک تولیدکننده دیگر متفاوت باشد.

قد شلوار

هنگام پوشیدن شلوار مشخص می شود که تا کجای کمر می نشیند. زنان اغلب می‌توانند شلوارهای قد کوتاه بپوشند ، در حالی که بیشتر مردان از پوشیدن شلوارهایی که تا کمر می‌نشیند اجتناب می‌کنند. شلوارهای قد متوسط ​​درست زیر ناف قرار می گیرند. برشی که تقریباً برای هر تیپ بدنی ، چه مرد و چه زن ، جذاب است.

 

در پایان

در این مقاله به صورت کلی در مورد انواع شلوار زنانه و مردانه که مرسوم هستند توضیح دادیم. چند مدل شلوار زنانه و مردانه از نوع کلاسیک یا معمولی، اسلش که اسپورت شلوار زنانه و مردانه می باشد و انواع لگ و ساپورت و مقایسه آه ها پرداخته شده است.

لطفا نظرات خود را در مورد شلوار زنانه و مردانه برای ما بفرستید.

 

https://www.724press.com/social/10020-types-of-pants

3 دیدگاه برای “چند مدل شلوار زنانه و مردانه وجود دارد؟

  1. اشتراک‌ها: نام انواع شلوارهای زنانه - روبُر

  2. اشتراک‌ها: رازهای شیک پوشی در مردان - روبُر

  3. اشتراک‌ها: تزئینات دمپای شلوار - روبُر

دیدگاهتان را بنویسید