بارداری و ۶ راز شیک پوشی در این دوران

تغییر سایز در بارداری

دوران شیرین بارداری

بارداری دوران بسیار شیرینی است برای مادرانی که شاد و خوشحال هستند و به رشد فرزند خود در وجود خودشان فکر می کنند.

برآمدگی شکم شما در دوران بارداری رشد می‌کند، دیگر به راحتی نمی‌توانید  مطابق مد روز لباس پوشید و ممکن است نسبت به زیبایی اندامتان ناامید شوید. تحقیقات نشان می‌دهد که از هر ۱۰ مادر آینده، هفت نفر فکر می‌کنند که جذاب به نظر نمی‌رسند و تقریباً یک چهارم آن‌ها احساس «بی ریخت و قیافه بودن» می‌کنند!

این طبیعی است که بیشتر مادران باردار دلتنگ شلوار جین تنگ یا لباس‌های جذب خود شوند، ولی شما می‌توانید حتی در دوران بارداری هم شیک پوش باشید. اگر فکر می‌کنید این کار سخت است، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا رازهای شیک پوشی در دوران حاملگی را به شما بگوییم.

دوران شیرین بارداری
دوران شیرین بارداری

نگران تغییرات اندام خود در دوران بارداری نباشید….

نتایج یک تحقیق در آمریکا درباره احساس مادران باردار درباره اندام خود، نشان می‌دهد که دانستن اینکه در دوران تغییر شکل بدن در بارداری چه چیزی بپوشیم، برای بیش از سه چهارم مادران آینده یک چالش است. از هر ۱۰ مادر باردار، ۴ نفر دردسرشان این بوده که لباس‌هایی با سایزهای مختلف بخرند و دور کمرشان را زیر قسمت گشاد لباس‌ها پنهان کنند. در همین حال، نزدیک به یک چهارم مادران هم اعتراف کردند که حتی لباس‌هایی شبیه چادر هم می‌پوشیدند.

فقط یک پنجم از مادران، انواع لباس بارداری با طراحی ویژه را برای تکمیل استایل خود خریداری کرده‌اند، در حالی که اکثریت آنها از سیستم ترکیب لباس‌ها استفاده کرده‌اند. یعنی یا چند لباس مشابه را انتخاب کرده‌اند، یا فقط سه چهار دست لباس را به‌طور مدام پوشیده‌اند.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که اضطراب در مورد لباس بارداری برای شرکت در مهمانی‌ها و اجتماع به بالاترین حد خود رسیده است. بیش از یک سوم مادران به یاد دارند که از لباس پوشیدن برای یک موقعیت خاص وحشت داشتند. اما واقعاً نیازی نیست که اینطور باشد!

بسیاری از مادران در طول دوران بارداری خود فوق العاده به نظر می‌رسند. می‌خواهیم مهمترین نکاتی را که به شیک و به روز بودن مادران در دوران بارداری کمک می‌کند، به شما بگوییم.

 

تغییر سایز در بارداری
تغییر سایز در بارداری
  1. لباس گشادتر نخرید..

برخی از زنان باردار ممکن است فکر کنند می‌توانند با خرید لباس‌های معمولی در سایزهای بزرگ‌تر برجستگی‌های بدن خود را بپوشانند. با پوشیدن لباس بزرگتر پشت، بازوها و شانه‌ها نیز بزرگتر خواهند شد و لباس‌های سایز بزرگ شاید شما را بزرگتر از آنچه هستید نشان دهند. لباس‌های بارداری به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که متناسب با اندام شما باشند، اما فضای بیشتری برای جای دادن برآمدگی‌های بدن شما داشته باشند. بنابراین، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سایز معمولی خود را بخرید.

  1. لباس نخی بپوشید..

سعی کنیداز پوشیدن لباس هایی که از پلی استر و مواد هستند خودداری کنید و  پارچه‌های سبک و طبیعی مانند کتان و پنبه برای لباس خود انتخاب کنید زیرا به پوست اجازه تنفس می‌دهند. پارچه‌های مصنوعی مانعی در برابر پوست ایجاد می‌کنند که می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد بدن شما شود. برای دفتر کار، پیراهن‌های نخی خنک را با رنگ سفید بازتابنده نور انتخاب کنید تا ظاهری هوشمندانه و ساده داشته باشید. لباس‌های مجلسی نخی نیز براحتی پوشیده می‌شوند و برای رفتن به مهمانی عالی هستند.

  1. حتما روی گزینه کت و شلوار یا کت و دامن فکر کنید..

اگر می‌خواهید بسیار باهوش به نظر برسید، یک کت و شلوار بارداری خوش دوخت انتخاب کنید. دقت کنید که حتما یک رنگ خنثی انتخاب کنید و آن را با اکسسوری‌ها، کفش‌های شیک و تاپ‌های رنگارنگ جذاب ست کنید. ممکن است دامن راحت‌تری نسبت به شلوار پیدا کنید، زیرا دامن با تغییر شکل شما سازگاری بیشتری دارد؛ به ویژه دامن های کوتاه و دامن‌هایی که فاقد کش و کمر هستند و فقط با یک بند دور کمر فیکس می‌شوند.

 

کت سارافون بارداری
کت سارافون بارداری
  1. لباس ساده با ست های زیبا

به دنبال مدلهایی باشید که می‌توانید براحتی آنها را ست کنید و در دوران بارداری و حتی چند ماه پس از زایمان نیز قابل استفاده باشند. به یاد داشته باشید، تنها چیزی که نیاز دارید چند لباس کلیدی است.

هنگام خرید مطمئن شوید که با کیفیت‌ترین آنها را خریده‌اید، زیرا باید به‌مدت شش ماه آنها را به‌طور مداوم بپوشید. مخصوصاً در مورد تونیک‌های خانگی یا پیراهن‌های بارداری، توجه به این نکته که جنس لباس راحت و بادوام باشد، خیلی مهم‌تر از حالت عادی است.

شلوار بارداری یکی از جذابترین لباسهای این دوران است که حس جوانی و پویایی به انسان می دهد. در این نوع شلوارها برای قسمت روی شکم کش پهن دوخته می شود که به شکم فشار نمی آورد و این کش ها قابل تنظیم هستند.

برای کسانی که در ادارات کار می کنند و باردار هستند و باید لباس فرم بپوشند این شلوارها بسیار مناسب هستند.

 

 

شلوار بارداری
شلوار بارداری

 

شلوار بارداری با فرم راسته
شلوار بارداری با فرم راسته
  1. لباس زیر مناسب بپوشید..

چه باردار باشید چه نباشید، شگفت‌انگیز است که لباس‌های زیر مناسب چه کاری برای ظاهر شما انجام می‌دهند. این لباس‌ها نه تنها زیبایی ظاهری شما را حفظ می‌کنند، بلکه در زمانی که ظاهرتان باید بهتر باشد، اعتماد به نفس شما را تقویت می‌کند.

لباس بارداری شیک
لباس بارداری شیک
  1. با یک پالت رنگ کار کنید

هنگام خرید لباس بارداری، از رنگ‌های مکمل استفاده کنید. این باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما می‌شود. به‌عنوان مثال، اگر لباس شما رنگ ساده داشته باشد که بتوان با رنگهای دیگر، با شال ها و کفش های دیگر قابل ست باشد، به این ترتیب می توانید از ترکیب های مختلف لذت ببرید.

لباس بارداری با رنگ ساده
لباس بارداری با رنگ ساده

در آخر

هنگامی که باردار هستید، پوشیدن لباس مد روز می‌تواند یک چالش بزرگ برای مادران آینده باشد، زیرا بدن شما همیشه در حال تغییر است و نمی‌دانید کدام لباس در کمدتان مطابق مد روز است. ناگهان با بدنی مواجه می‌شوید که برای شما کاملاً غریبه به نظر می‌رسد، و نمی‌دانید پوشیدن چه چیزی خوب است. ولی با انتخاب لباس شیک، آرامش و شادی بیشتری به سمت شما بیاید و خوشحال باشید؛ خوشحالی شما به معنای داشتن نوزادی شادتر است.

اگر خیاطی بلد هستید می توانید پارچه نخی تهیه کنید و خودتان با تور و لوازم موجود در خانه لباس های زیبای بارداری بدوزید.

در این راستا فروشگاه الگوهای آماده روبُر مدل ها و الگوهای آماده ای را فراهم کرده است که می توانید استفاده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید