ملکه ها چه می پوشند؟(قسمت ۲: ملکه ماکسیما هلند ملکه همیشه خندان)

لباس مجلسی ملکه 15

در این مقاله با خاندان سلطنتی و ملکه ماکسیما هلند بلژیک آشنا می شوید.

کشور هلند

هلند کشوری است در شمال قاره اروپا که به لحاظ جغرافیایی هلند با کشورهای آلمان و بلژیک مرز مشترک زمینی دارد و از طریق دریا و از سمت غرب با بریتانیا همسایه است. در نقشه هلند می توان دید، بیشتر مساحت هلند، مناطق پست و کم ارتفاع هستند و در بعضی از نواحی دارای ارتفاع و شاهد وجود تپه های کم ارتفاع می باشیم. پایتخت کشور هلند شهر زیبای آمستردام است.

به لحاظ موقعیت قرار گرفتن هلند در قاره اروپا شرایط کشاورزی در این کشور محیا است به طوری که یکی از کشورهای صادر کننده گیاهان زینتی می باشد. صنایع الکرونیک در هلند جایگاه خوبی دارد و به لطف آن توانسته است جایگاه خود را در بخش تولید و صادرات حفظ نماید. در هلند اغلب مردم مسیحی هستند و زبان رسمی هلند زبان هلندی که شباهت زیادی به زبان آلمانی دارد و در واقع زبان مردم هلند، هلندی است. اما مردم هلند اغلب زبان انگلیسی را متوجه می شوند و عالی صحبت می کنند.

 

 

هلند-سرزمین-گل-ها
هلند-سرزمین-گل-ها

پادشاه هلند

پادشاهی هلند، حکومتی مستقل و پادشاهی مشروطه‌ای دارای سرزمین‌هایی در اروپای غربی و کارائیب است. این پادشاهی را چهار بخش شکل داده اند، که هر یک کشوری با حاکمیتِ مستقلِ ملی است و به طور برابر در پادشاهی مشارکت دارد.این چهار بخش یا کشور هلند، کوراسائو، آروبا و سینت مارتن اند. جز سه شهرداری ویژه در کارائیب، بقیه هلند در اروپا قرار دارد. کشورهای دیگر هم در کارائیب قرار دارند.

ویلم-آلکساندر (به هلندی: Willem-Alexander) متولد ۱۹۶۷ پادشاه هلند است.او در شهر اوترخت به دنیا آمده و اولین فرزند بئاتریکس هلند و کلاوس فان آمسبرگ است. بئاتریکس هلند در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۳ از سلطنت کناره‌گیری کرد و ویلم-آلکساندر به تخت سلطنت جلوس کرد. او بعد از ۱۲۳ سال پس از درگذشت ویلیام سوم هلند نخستین پادشاه هلند است. در طول این مدت سلطنت هلند در اختیار سه ملکه پیاپی قرار داشته‌است. دختر ویلم-الکساندر، شاهدخت کاتارینا آمالیا، ولیعهد او است.

پادشاه هلند
پادشاه هلند

ملکه ماکسیما هلند

ملکه ماکسیما (Queen Máxima) همسر پادشاه هلند، در بوئنوس آیرس آرژانتین در تاریخ ۱۷ مه ۱۹۷۱ متولد شد. او در منطقه بوئنوس آیرس بزرگ شد و در یک مدرسه دو زبانه تحصیل کرد. او در سال ۱۹۹۵ در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شد.

ویلم الکساندر در ماه آوریل سال ۱۹۹۹ در سویل اسپانیا، در نمایشگاه بهاره سالانه با ماکسیما آشنا شد. در مصاحبه‌ای ملکه ماکسیما گفته است که در اولین ملاقات همسرش خود را الکساندر معرفی کرده است و او نمی‌دانسته که همرش یک شاهزاده است.

ملکه ماکسیما هلند، حضوری قابل توجه در فعالیت های اجتماعی دارد و همیشه نگرانی‌های خاصی در مورد مهاجران دارد. او عضو کمیسیون ویژه پارلمانی بود که به دنبال راه‌هایی برای افزایش مشارکت مهاجران زن در فعالیت‌های اجتماعی و نیروی کار بود.

 

ملکه ماکسیما هلند
ملکه ماکسیما هلند

 

او همچنین به زبان اسپانیایی (زبان مادری خود) و زبان انگلیسی مسلط است و فرانسوی را تا سطح مکالمه می‌داند. او در لیست زیباترین زنان جهان که بالای ۴۰ سال سن دارند جای گرفته است و یکی از خوش لباس‌ترین ملکه های جهان است. ملکه ماکسیما هلند طی سال‌های قبل از رسیدن به این جایگاه در زمینه‌هایی همچون تدریس، مدیریت شرکت‌های هواپیمایی آرژانتین و همچنین کار در چند بانک اروپایی فعالیت داشته است.

سبک لباس پوشیدن ملکه ماکسیما هلند

لباس های ملکه ماکسیمای هلند همیشه با دقت و وسواس خاصی انتخاب می‌شوند. بررسی سبک پوشش او به ما درس‌های مهم استایل و خوش پوشی را می‌آموزد. ملکه ماکسیما از ترکیب رنگ‌های شاد هراسی ندارد و معتقد است یک ملکه هم می‌تواند رنگ‌های شاد و درخشان و لباس‌های گلدار بپوشد. او هیچ وقت لباس های تماما مشکی نمی‌پوشد و از کلاه زنانه و اکسسوری به خوبی برای تکمیل کردن استایل منحصر به فرد خود استفاده می‌کند.

 

خانواده سلطنتی هلند

پادشاه و ملکه ماکسیما هلند دارای ۳ فرزند دختر هستند و شاهزاده ارشد جانشین حکومتی بعد از پدر خواهد بود.

سه دخترشان پرنسس کاتارینا أمالیا (Catharina_Amalia) ولیعهد هلند و شاهدخت اورانیه، پرنسس الکسیا (Alexia) و پرنسس آریانه (Ariane) در آن دیده‌ می‌ شوند.

 

 

خاندان سلطنتی هلند
خاندان سلطنتی هلند

 

خانواده پادشاه هلند
خانواده پادشاه هلند

پرنسس کاتارینا-آملیا، دختر ملکه ماکسیما هلند

طبق قوانین کشور هلند فرزند ارشد خاندانن سلطنتی جانشین پدر می شود. از آنجایی که پرنسس کاتارینا فرزند ارشد خانواده است جانشین پدر خواهد بوپد.اگر ویلم-الکساندر، پادشاه هلند، پیش از تولد ۱۸ سالگی پرنسس کاتارینا-آملیا از دنیا می رفت، مادرش، ملکه ماکسیما، می توانست به عنوان سرپرست فرمانروای جدید حکومت را در دست گیرد.

بر اساس حقوق سنتی مدنی کشور هلند، ولیعهد از روز تولد ۱۸ سالگی اش واجد شرایط جانشینی فرمانروا محسوب می شود. اگر فرمانروا صغیر باشد، بر اساس قانون پارلمان هلند، والدین او می توانند به عنوان سرپرست وارد عمل شوند

 

پرنسس هلند
پرنسس هلند

لباسهای ملکه ماکسیما هلند:

 

ملکه بئاتریس مادر پادشاه هلند

 

 

منبع:

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D9%84%DA%A9%D9%87_%D9%85%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C_%D9%87%D9%84%D9%86%D8%AF

 

دیدگاهتان را بنویسید