ملکه ها چه می پوشند؟(قسمت ۱۰ :پینگ لی‌یوان همسر رئیس جمهور چین)

همسر رئیس جمهور چین

همسر رئیس جمهور چین

همسر رئیس جمهور چین “پینگ لی‌یوان” متولد ۲۰ نوامبر ۱۹۶۲، خواننده، نظامی، بانوی اول چین از سال ۲۰۱۳ و همسر شی جین پینگ رئیس‌جمهور فعلی این کشور است.

به نقل از شبکه‌ای بی سی استرالیا؛ “پنگ لیوآن” مدت‌ها از مدت‌ها پیش می‌دانست که به دنبال چه نوع شوهری بوده است. در مصاحبه‌ای در سال ۱۹۹۹ میلادی در برنامه‌ای تاک شو در هنگ گنگ این خواننده مشهور فولکلور گفته بود که مردی را می‌خواهد که در “رابطه موفق، جاه طلب و رئیس باشد”. هنگامی که از پنگ پرسیده شد که آیا همسرش “شی جین پینگ” که هنوز از اوج رهبری چین دور بود خواسته‌های او را برآورده می‌کند پنگ دریغ نکرد و گفت:”بیش از یک دهه است که با او ازدواج کرده ام البته او موفق است”.

همسر رئیس جمهور چین
همسر رئیس جمهور چین

ایمان پنگ به آینده شوهرش درست بود. پس از این که شی در سال ۲۰۱۲ میلادی به عنوان رهبر حزب کمونیست چین انتخاب شد و در سال بعد به ریاست جمهوری چین رسید پنگ بانوی اول این کشور شد. او شی را در کنفرانس‌های بین المللی و بازدید‌های دیپلماتیک از جمله در سازمان ملل متحد و رویداد‌های خیریه جهانی همراهی می‌کرد و سخنرانی‌هایی را نیز انجام داد. او هم چنین نیروی محرکه‌ای بود که به شوهرش کمک کرد تا از حمایت ۱.۴ میلیارد نفر برخوردار شود که اکنون راه او را برای رسیدن به سومین دوره قدرت هموار می‌کند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید