درباره برند لوکس هرمس چه می دانید! (قسمت ۱-برندهای بزرگ پوشاک)

برند لوکس هرمس

معرفی برند لوکس هرمس

برند لوکس هرمس  به عنوان یکی از اصیل ترین تولیدکننده های محصولات انحصاری و دست ساز شناخته می شود. استفاده از مواد اولیه بسیار مرغوب، دست ساز بودن کالا و کیفیت فوق العاده از اصلی ترین دلایل گران قیمت بودن محصولات این کمپانی است.

البته می بایست اشاره کرد که این کمپانی با تولید محدود محصولات پر تقاضا خود، در زمره خواستنی ترین برند های جهان قرار می گیرد.

ویژگی های مذکور به همراه طراحی منحصر به فرد محصولات این کمپانی، از عوامل موثر در افزایش شهرت این برند محسوب می شوند. در ادامه مطالب جهت تکمیل اطلاعات فوق، به بررسی ویژگی ها، مشخصات و تاریخچه برند فرانسوی هرمس خواهیم پرداخت.

برند لوکس هرمس
هرمس برند ابرلوکس فرانسوی است.

تاریخچه برند لوکس هرمس

هرمس اینترنشنال در سال ۱۸۳۷ در فرانسه تاسیس شد. بنیان گذار کمپانی معرفی شده، شخصی به نام تیری هرمس است. تیری هرمس در سال ۱۸۲۸ از کشور آلمان به فرانسه مهاجرت کرد.

 اولین فعالیت های بنیان گذار این برند، به تولید افسار، یراق اسب و کالسکه محدود شد. در ادامه فعالیت های تجاری تیری هرمس، کارگاهی در منطقه (GRANDS BOULEVARDS) پاریس تاسیس کرد و جهت ارائه خدمات به اشراف زادگان اروپایی به فعالیت تجاری خود ادامه داد.

البته لازم به ذکر است که پیشرفت تیری هرمس و تخصص مثال زدنی آن، موجب اهدا جوایز بسیار ارزنده ای به این شخص شد.

افزایش شهرت برند هرمس اینترنشنال در سال ۱۸۸۰

پسر تیری هرمس (چارلز هرمس) پس از جابجایی شعبه اصلی کمپانی خود، به طراحی کیف های مخصوص سوارکاری اقدام کرد. این کیف های چرمی مرغوب مناسب برای افرادی بود که تمایل به حمل زین اسب خود داشتند.

 با بازنشسته شدن چارلز هرمس، پسران او نام کمپانی را به برادران هرمس تغییر دادند. این دو برادر با بهره مند شدن از تخصص ۸۰ صنعتگر، توانستند نمایندگی رسمی خدمات رسانی به اصطبل تزار روسیه را عهده دار شوند.

برند برادران هرمس با تصاحب چنین جایگاهی، موفق به دریافت حقوق انحصاری استفاده از زیپ برای محصولات چرمی را دریافت کرد. در سال ۱۹۱۸ برند برادران هرمس موفق به طراحی کت چرمی و زیپ دار برای شاهزاده ولز شد. البته نکته قابل توجه این است که این لباس مناسب برای شرکت در بازی گلف بود.  

نفوذ برند فرانسوی هرمس به بازار تجاری ایالات متحده

برند برادران هرمس با توسعه خدمات و افزایش نوآوری در تولید محصولات گوناگون، موفق به نفوذ در بازار ایالات متحده آمریکا شد. در سال ۱۹۲۴ برند فرانسوی هرمس، اولین شعبه فروش خود را در خارج از مرز های کشور فرانسه افتتاح کرد.

با گذشت زمان این کمپانی تنوع محصولات و کیفیت فوق العاده کالا های خود را اثبات نمود. در این بین گریس کلی، با استفاده از کیف دست ساز (Sac à dépêches) برند لوکس هرمس، موجب افزایش شهرت این کمپانی شد.

 این کمپانی در ادامه روند تکمیل مجموعه کلاسیک خود، دستبند (Chaîne d’ancre)، لباس مخصوص سوارکاری و ژاکت را به بازار عرضه کرد.

حضور بی سابقه برند لوکس هرمس در بازار چین

در سال ۱۹۹۷ برند هرمس، وارد بازار چین شد.  برند هرمس برای افزایش قدرت نفوذ خود در چین، ۲۲ شعبه فروشگاهی محصولات خود را در ۱۵ شهر چین افتتاح کرد.

هرمس بر خلاف کمپانی های رقیب، هیچ نوع اصراری بر تولید انبوه در چین دارد. به همین علت در طول سال تنها ۱ فروشگاه از ۲۲ شعبه این کمپانی آماده ارائه خدمات فروش است.

بررسی روند و فلسفه فعالیت تجاری برند برادران هرمس

همانطور که اشاره شد، اصلی ترین تاکید این برند بر روی کیفیت و کمیابی محصولات است. این روند کمپانی هرمس را از تولید انبوه، ازدیاد خطوط تولید و برون سپاری باز داشته است. همچنین کمپانی هرمس بر این باور است که تمامی محصولات باید با تلاش و دقت فراوان تولید شوند.

 در واقع تنها با پیروی از چنین روندی، می توان محصولات این برند را ارزش گذاری کرد. رهبری این کمپانی در طول قدمت ۱۸۰ ساله ای که دارد، همچنان توسط خاندان هرمس پای بر جا مانده است.

نکاتی درباره شیوه تولید کمپانی هرمس

از اصلی ترین ویژگی های برند لوکس هرمس، می توان به عدم ارائه مجوز ساخت اشاره کرد. روند فعالیت این شرکت به گونه ای است که تنها با نظارت دقیق بر روی روند تولید و طراحی محصولات، اقدامات لازم برای تولید را اعمال می کند.

کمپانی هرمس همچنان به مدل سنتی تجارت خود پایبند است و به همین علت مشهور ترین و با اصالت ترین  برند فرانسوی شناخته می شود. تاکید این کمپانی بر روی کیفیت و دوام بسیار بالا محصولات است. همچنین تمامی کالا های عرضه شده به نام این کمپانی، در کارگاه های واقع در فرانسه تولید می شوند.

تعیین روند بازگشت محصول

سیاست بازگشت محصولات برند هرمس در سال ۲۰۱۲ دستخوش تغییراتی شد. با توجه به قوانین به روز شده این کمپانی، خریدار می تواند تا ۱۰ روز پس از خرید، کالا خریداری شده را تعویض نماید.

 همانطور که اشاره شد، هیچ نوع بازگشت کالایی برای محصولات هرمس وجود ندارد؛ بلکه تنها می توان رنگ کالای خریداری شده را تعویض کرد.

نوآوری های برند لوکس هرمس، شامل تمامی روند تبلیغاتی و بازاریابی آن نیز می شود. این کمپانی برای معرفی محصولات خود از انواع فعالیت های بازاریابی، بازاریابی بر پایه محتوا و رسانه های اجتماعی استفاده می کند.

تشریح روند تبلیغات و بازاریابی برند هرمس

 از جدید ترین نوآوری های این کمپانی نیز می توان به فروشگاه آنلاین موقت آن اشاره کرد. در فروشگاه روسری های ابریشمی، گردنبند و شال به فروش می رسد.

 همچنین این کمپانی برای افزایش نفوذ خود، وب سایتی مشابه با یک خانه بزرگ طراحی کرد. این وب سایت به نام (lamaisondescarres.com) ثبت شده است که با همکاری شرکت (AKQA) راه اندازی شد.

 کاربران می توانند  به تمامی اتاق های مجازی این سایت دسترسی داشته باشند. در اتاق های این خانه مجازی، بیشتر ۶۰۰ مدل روسری به فروش می رسد.

اپلیکیشن های برند لوکس هرمس

هرمس با طراحی دو اپلیکیشن تبلیغاتی، توانایی خود را در شبکه های اجتماعی نشان داده است. یکی از این اپلیکیشن ها، به نام (Silk Knots) شناخته می شود. ساختار این اپلیکیشن به گونه ای است که قابلیت آموزش ۲۴ مدل گره روسری را به نمایش می گذارد.

 اپلیکیشن دوم نیز به نام (Tie Break) شناخته می شود. مخاطب اصلی این اپلیکیشن مردان هستند. در این اپلیکیشن اطلاعات مجموعه های هرمس در قالب فایل های تصویری، بازی و کمیک در اختیار کاربران قرار می گیرد.

هرمس تولید کننده محبوب ترین و نایاب ترین کیف ها

تنوع محصولات برند لوکس برادران هرمس

فعالیت های تخصصی و حرفه ای برند برادران هرمس موجب شد که در سال ۲۰۰۸ این کمپانی به عنوان تولید کننده مرغوب ترین کالا های لوکس معرفی شود.

 لازم به ذکر است که بخش بزرگی از فروش های سالیانه برند لوکس هرمس، به خریداری و فروش لوازم جانبی این کمپانی تعلق دارد. در ادامه مطالب، جهت تکمیل اطلاعات فوق به معرفی محصولات این برند منحصر به فرد و خاص اشاره خواهیم کرد.

  • لوازم تزئینی
  • روسری
  • ساعت مچی
  • عطر
  • انواع لباس های زنانه و مردانه
  • لوازم التحریر
  • کفش
  • جواهرات
  • کارد و چنگال
  • دستکش
  • محصولات متنوع چرمی

مشهورترین محصولات کمپانی هرمس

با توجه به تنوع و کیفیت فوق العاده کالا های تولید شده توسط کمپانی هرمس، دور از انتظار نیست برخی از این محصولات شهرت بیشتری داشته باشند. بنابراین برای ارائه مطالب بیشتر و تکمیل اطلاعات فوق، در این قسمت به مشهورترین محصولات برند لوکس هرمس اشاره شده است.

  • کیف های کلی هرمس
  • روسری های فرانسوی این برند
  • کیف های مینی و فلت کلی هرمس
  • ساعت های مدل (Heure H)
  • کیف های لیندی و بیرکین

ساعت های برند فرانسوی هرمس

این کمپانی فرانسوی با بهره مندی از تخصص بسیاری از طراح های ماهر، توانست در اواسط دهه ۱۹۳۰ اولین ساعت های مچی خود را ارائه دهد. تمامی ساعت های مچی ساخته شده توسط کمپانی هرمس با همکاری یونیورسال صورت گرفت.

 البته می بایست اشاره کرد که همکاری این دو برند شناخته شده تنها تا ۱۹۵۰ ادامه داشت. ساعت های مچی مردانه و زنانه برند برادران هرمس، با استفاده از فولاد زنگ، طلا ۱۸ عیار و پلاتین ساخته شد. همچنین بر روی تمامی این محصولات امضا هرمس و هرمس یونیورسال حکاکی شده بود.

روسری های برند هرمس

یکی از معروف ترین پوشاک های تولید شده توسط این کمپانی، روسری های فرانسوی هستند. روسری برند هرمس نمایانگر اصالت و زیبا است. اولین روسری تولید شده توسط این کمپانی، در سال ۱۹۳۷ عرضه شد.

این روسری ها دارای قیمت بسیار بالایی هستند و اغلب توسط خاندان سلطنتی و اشراف زادگان مورد استفاده قرار می گیرند. از مشهورترین طرفداران روسری های برند هرمس می توان به ملکه الیزابت، آدری هپبورن و گریس کلی اشاره کرد.

ادکلن های برند هرمس

همانطور که در قسمت های قبلی نیز اشاره شد، برند لوکس هرمس تولید کننده عطر های جذاب و خاصی است. اولین عطر تولید شده توسط این کمپانی در سال ۱۹۶۱ عرضه شد. اولین عطر برند هرمس به نام کالیشه نامگذاری شد که مورد پسند بسیاری از اشراف زادگان قرار گرفت.

امروزه عطر های تولید شده توسط این کمپانی، به عنوان گران قیمت ترین و خاص ترین عطر های جهان شناخته می شوند.  رایحه خاص و ماندگاری بالا عطر های لوکس برند هرمس، نتیجه استفاده از مواد اولیه بسیار مرغوب و با کیفیت است.

عطر های گران قیمت هرمس ماندگار و خوش رایحه هستند.
عطر های گران قیمت هرمس ماندگار و خوش رایحه هستند.

کیف های بیرکین برند هرمس

علاوه بر کیف های کلی، از دیگر محصولات مشهور برند لوکس هرمسمی توان به کیف های بیرکین اشاره کرد. این محصولات به عنوان محبوب ترین و خاص ترین کیف های دستی صنعت مد و فشن شناخته می شوند. ایده طراحی این کیف در سال ۱۹۸۴ توسط ژان لوئیس دوما (ریاست وقت کمپانی هرمس) مطرح شد.

 ژان لوئیس دوما پس از ملاقات هنرپیشه و خواننده محبوب انگلیسی (جین برکین) به طراحی و تولید کیف مخصوص سفر برای خانم ها اقدام کرد. در حال حاضر تهیه این نوع کیف ها پس از پشت سر گذاشتن روند ثبت نام، صورت می گیرد. به همین علت این نوع کیف دستی بسیار گران قیمت و کمیاب هستند.

دستبند (Hermès Clic Clac H) از کمپانی هرمس

همانطور که اشاره شد، برند لوکس هرمس تولید کننده انواع لوازم جانبی زینتی است. یکی از مشهور ترین و خاص ترین اکسسوری های این برند، دستبند (Hermès Clic Clac H) شناخته می شود. این دستبند خاص با الهام گیری از صدا تولید شده به هنگام باز و بسته شدن آن نامگذاری شده است. در طراحی این دستبند خاص حرف لاتین (H) دیده می شود که به عنوان گیره عمل می کند.

درخشش خاص و مینا کاری اجرا شده بر روی حرف (H) در این دستبند بسیار چشم نواز است. این دستبند در سه اندازه متفاوت و با رنگ بندی متنوع به فروش می رسد.

بررسی نکات قابل توجه درباره کمپانی هرمس

درباره روند تولید و محصولات خاص برند لوکس هرمس نکات بسیاری وجود دارد. با این حال شاخص ترین  و قابل دسترس ترین این نکات شامل موارد زیر خواهد بود:

  • کمربند های هرمس در طول ۲ تا ۳ ساعت تولید می شود.
  • ابریشم استفاده شده در روسری های هرمس از کشور برزیل تامین شده است.
  • مونتاژ یکی از کفش های این برند بر پایه ۱۵۰ مرحله متفاوت صورت می گیرد.
  • هرمس پس از گذشت ۱۸۰ سال، یک تجارت خانوادگی شناخته می شود.
  • لوگو این برند نمایانگر ریشه فعالیت این برند است.
  • رنگ پرتقالی و جعبه های کادویی به همین رنگ، نماد برند هرمس معرفی معرفی می شود.
  • ساخت کیف مشهور بیرکین نیازمند به صرف ۱۷ ساعت زمان خواهد بود.
  • کیف های برند هرمس توسط یک صنعتگر مشخص طراحی و تولید می شوند.

معرفی مشهورترین طراح های برند لوکس هرمس

همانطور که مشهود است، محصولات مرغوب و خاص برند هرمس توسط طراحان و صنعت گران مشهور و ماهری تولید می شوند. در طول فعالیت ۱۸۰ ساله این برند، از طراح ها و متخصص های زبر دست بسیاری بهره گیری شده است؛ با این حال در سال های اخیر و در دوران معاصر نام طراحان زیر بسیار به گوش می رسد.

  • برنارد سانز
  • ورونیک نیچانیان
  • ماریو چین
  • کریستف لمر
  • مارتین مارجیلا
  • کلود بروئه
  • لولا پروساک
  • ژان پل گوتیه

خلاصه مطالب

برند لوکس هرمس دارای بیش از یک قرن سابقه فعالیت در زمینه مد و فشن است. این کمپانی به عنوان یکی از بهترین برند های ابر لوکس در سرتاسر دنیا شناخته شده است.

 محدودیت در تولید، کیفیت فوق العاده، طراحی خاص و بازار یابی دقیق از اصلی ترین عوامل موثر در شهرت این برند محسوب می شوند. همچنین نکته قابل توجه درباره این برند، خانوادگی بودن آن است. از دیگر ویژگی های برند هرمس توان به محدود بودن قوانین بازگشت کالا اشاره کرد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید