نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس

نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس

نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس

در حوزه طراحی لباس نرم‌افزار‌های مختلفی برای هر یک از مراحل طراحی لباس وجود دارد که با شناخت و یادگیری آن‌ها می‌توانید از آن‌ها بهرمند شوید. طراحی لباس و الگوهای لباس در گذشته به‌صورت دستی انجام می‌شد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بیشتر روش‌های سنتی به دلیل خطای انسانی منسوخ شده‌اند و نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس به جایگزینی موثر و کارآمد تبدیل شده اند.

در روش طراحی الگو به کمک کامپیوتر و نرم افزارهای متناسب، انواع الگو و طرح انجام می شود. امروزه به لطف پیشرفت فن‌آوری برنامه‌های طراحی لباس، برای طراحی لباس، فضای ۲بعدی و حتی ۳بعدی ایجاد می‌شود. این سبک طراحی بسیار کارآمد است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید ایده‌های خود را خلق کنید.

در دنیای امروز شاهد پیشرفت تکنولوژی و جایگزین شدن روش‌های جدید به جای روش‌های سنتی و دستی در بسیار از مشاغل، رشته‌ها و صنعت‌های مختلف هستیم. استفاده از روش‌های سنتی و دستی به دلیل هزینه زیاد، زمان‌بر بودن و خطای انسانی ناکارآمد شده و جای خود را به روش‌‌های پیشرفته و استفاده از ابزار‌ها و نرم‌افزار‌های مختلف داده است.

حضور نرم‌افزار‌ها در حوزه‌های مختلف باعث شده تا در روند کار و رسیدن به اهدافشان بهینه‌تر، سریع‌‌تر و بهتر عمل کنند که این نرم‌افزار‌ها می‌تواند مختص به یک رشته و صنعت باشد یا یک نرم‌افزار جامع برای بسیاری از حوزه‌ها باشد.

امروزه برای هر رشته حداقل یک نرم‌افزار تخصصی وجود دارد تا به شما در روند کار جهت سهولت و سرعت بخشید به کارهایتان کمک کند. صنعت مد و طراحی لباس هم از این قاعده مستثنی نیست و مانند هر کار دیگری از پیشرفت این نرم‌افزار‌ها جا نمانده است. بهره‌گیری صحیح از نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس می‌تواند باعث پیشرفت شما در صنعت طراحی لباس شود.

 

نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس

نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس

مزایای استفاده ازنرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس

  1. کاهش زمان طراحی لباس و الگوها
  2. پیاده سازی ایده‌ها به‌صورت چند بعدی در طراحی لباس
  3. بررسی دقیق الگوها
  4. کمترین خطای ممکن در هنگام طراحی
  5. بررسی دقیق جزئیات طراحی
  6. هزینه کمتر نسبت به کارآیی
  7. مقایسه طرح‌ها با آرشیو انواع الگوها
  8. معرفی بهترین نرم افزارهای طراحی لباس

نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس برای همه مراحل از جمله طراحی پارچه، طراحی طرح‌های اولیه، الگو‌کشی، چیدمان الگوها، سایزبندی و حتی مدلسازی طرح‌ها به صورت سه بعدی بر روی مانکن وجود دارد.

استفاده از نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس این امکان را به شما می‌دهد تا علاوه بر بهره‌گیری از قابلیت‌های این نرم‌افزارها، برای رفع ایرادات احتمالی از آن‌ها استفاده کنید.

نرم‌افزارهای حوزه طراحی لباس 

  1.  نرم‌افزارهای طراحی دو بعدی
  2.  نرم‌افزارهای طراحی الگوی سه بعدی 
  3. نرم‌افزار سایزبندی و درجه بندی
  4.  نرم‌افزار مارکر و چیدمان
  5. نرم‌افزار شبیه سازی لباس روی مانکن

نرم‌افزارهای طراحی الگوی دو بعدی

نرم افزارهای طراحی دوبعدی مانند فتوشاپ و ایلوستریتور برای نشان دادن تصاویر دو بعدی به صورت پیکسلی و یا وکتور استفاده می‌شوند.

این دو نرم‌افزار قدرتمند شرکت Adobe جهت خلق، ویرایش و طراحی تصاویر، افکت‌های گرافیکی و تصاویر وکتور در بسیاری از حوزه‌ها همچنین حوزه طراحی لباس برای طراحی‌های دیجیتالی، طراحی پارچه، ایجاد پترن‌های پارچه‌ای و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

photoshop
photoshop

با استفاده از نرم‌افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس دو بعدی می‌توانید با سرعت و دقت بیشتر و خطای کمتر الگوی طرح‌های خود را به همراه جزئیات تخصصی ترسیم کنید. بیشتر این نرم‌افزارها  قابلیت سایزبندی و چیدمان در کنار الگوسازی را دارند.

با انتخاب و طراحی مدل لباس مورد نظر با ترسیم الگو‌ها در نرم‌افزار، سایز مورد نظر و الگو و قطعات متعلق به آن را به راحتی ایجاد کنید. از مزیت این نرم‌افزار‌ها می‌توانیم به بالا رفتن سرعت، دقت و کمتر شدن هزینه‌ها اشاره کنیم.

نرم‌افزار مارکر و چیدمان

امروزه تولید کنندگان می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای مارکر و چیدمان به صورت دستی و یا اتوماتیک تمام قطعات و الگو‌های خود را با هر سلیقه‌ای بر روی پارچه با توجه به طرح، طول پارچه و راه یا بیراه بودن پارچه‌ها چیدمان کنند که باعث افزایش سرعت، کم شدن خطا و دور ریز پارچه‌ها در روند تولید می‌شود.

این نرم‌افزارها هر کدام داری الگوریتم‌های متفاوتی هستند که با توجه به زمان و اولویت‌بندی، خروجی‌های متفاوتی دارند.

مقاله زیر را مطالعه کنید.

روش های پیشرفته چیدمان الگو خیاطی با حداقل پرتی پارچه

خدمات چیدمان الگو برای میز برش تولیدی ها -با روبُر همراه باشید.

 

چیدمان الگو برای شرکت های تولیدی

نرم‌افزار شبیه سازی لباس روی مانکن

بعد از ترسیم و طراحی الگوهای طرح مورد نظرتان در نرم‌افزارهای دو بعدی، می‌توانید الگوهای خود را وارد نرم‌افزارهای سه بعدی کرده و با استفاد از نرم‌افزارهای شبیه سازی سه بعدی لباس‌هایی که طراحی کرده‌اید را روی مانکن با در نظر گرفتن جنس و بافت پارچه، مدل لباس، نحوه قرارگیری لباس روی اندام و حتی ریزش پارچه شبیه سازی کنید و تغییرات مورد نظر را روی طرح خود اعمال کنید.

نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس در شبیه سازی سه بعدی به شما کمک می‌کنند تا قبل از برش الگوها و دوخت طرح‌های خود، آن را به صورت مجازی بر روی مانکن شبیه سازی کنید و بعد از مشاهده ایرادات احتمالی تغییرات لازم جهت رفع ایرادات برای رسیدن به یک طرح ایده‌آل را ایجاد کنید.  

 

نرم افزار سه بعدی مانکن
نرم افزار سه بعدی مانکن

 

استفاده از نرم افزار طراحی لباس ایلوستریتور برای (Adobe Illustrator)

شرکت ادوبی قدرتمندترین و بهترین نرم افزارهای طراحی را منتشر کرده است. با استفاده از این نرم افزار به‌راحتی می‌شود شروع به خلق الگوها و طرح‌های بی‌نظیری کرد و به کمک ابزارهای مختلف آن ایرادات را برطرف کرد.

به کمک نرم افزار ایلوستریتور می‌شود در کم‌ترین زمان ممکن، طرح‌های دو بعدی و سه بعدی را روی مانکن طراحی کرد. این نرم افزار شبیه سازی لباس روی مانکن را به راحتی به ارمغان می‌آورد و می‌شود با توجه به طرح، نوع و رنگ پارچه را مشخص کرد و لباس را چند بعدی کرد.

نرم افزار ایلوستریتور به دلیل خروجی از دستگاه پلاتر کم‌ترین ضریب خطا را در ترسیم الگو و برش دارد. این نرم افزار بهترین و جزء معروف‌ترین نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس در بین طراحان لباس دنیای فشن است.

 

illustrator
illustrator

 

این نرم‌افزار دارای قابلیت‌های زیادی جهت طراحی، خلق تصاویر و کاراکترها با فرم‌های مختلف با بهترین کیفیت در کوتاه‌ترین زمان است.کار با این نرم افزار بسیار آسان و مشابه نرم‌افزار فتوشاپ است.

با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید طرح‌های دلخواه خود را ابتدا به صورت خطی و تخت اتود زده و بعد با اعمال رنگ، متریال، چین و چروک و فرم پارچه طرح خود را به صورت سایه روشن درآورده و با استفاده از ابزار‌های ایلوستریتور تصاویر واقعی‌تری از آویزش پارچه و فرم لباس‌ها بر روی بدن را ایجاد کنید.

از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توانیم به طراحی و ساخت پارچه و اعمال جنس پارچه بر روی لباس طراحی شده اشاره کنیم لازم به ذکر است که تمام مراحل کار از طراحی مانکن و لباس تا ساخت و انتقال پارچه روی طرح مورد نظر در ایلوستریتور به راحتی در کمترین زمان قابل تغییر و اصلاح است.

همچنین به دلیل قابلیت برداری، این امکان را برای کاربران فراهم کرده که پس از طراحی، بتوانند از طرح خود با استفاده از دستگاه کاتر پلاتر خروجی بگیرند.


نرم افزار طراحی لباس سه بعدی CLO 3D

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس CLO3D است که شما با کمک نرم افزار CLO 3D می‌توانید بدون هزینه اضافی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین الگوهای اولیه سه بعدی را طراحی کنید.

از مزایای استفاده از این نرم افزار می‌توان به، ایجاد طرح‌ها و الگوهای مدرن برای لباس، شبیه سازی به‌صورت انیمیشن، آماده سازی تمامی مراحل طراحی لباس براساس الگوی اولیه و متریال و سایزبندی اشاره کرد.

اگر به دنبال نرم افزار ساده برای یادگیری در دنیای تکنولوژی هستید، این نرم افزار بهترین گزینه برای شما است.

clo3d
clo3d

مزایای استفاده از نرم افزار طراحی سه بعدی CLO 3D

  1. عملکرد حرفه‌ای در طراحی
  2. دارای فضای سه بعدی
  3. دارای هوش مصنوعی الگوکشی
  4. دارای ابزار طراحی متقارن
  5. امکان استفاده از انواع طرح‌ها و رنگ‌ها
  6. ترسیم دقیق لباس
  7. خروجی فایل بسیار باکیفیت
  8. تطابق انواع طرح با رنگ انواع رنگ پوست
  9. ناحیه کاربری بسیار راحت

CLO3D نرم‌افزاری سه بعدی از نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس برای ساخت و تولید محصولات پارچه‌ای و دوخت است که مخصوص خیاطان و طراحان لباس طراحی شده است.نرم‌افزار کلوتری دی یک نرم‌افزار تخصصی برای الگوسازی و طراحی لباس است که استفاده از آن کار طراحی لباس را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد.

به دلیل قابلیت و ابزارهای زیادی که این نرم‌افزار دارد، روند طراحی حرفه‌ای تر، دقیق‌تر و سریع‌تر پیش می‌رود و با استفاده از ابزار‌هایی که در اختیار‌تان قرار داده می‌توانید به صورت حرفه‌ای ابعاد و اندازه‌های خود را وارد کرده و الگو ترسیم کنید و بعد از طراحی الگو طرح خود را به صورت سه بعدی بروی آواتار شبیه سازی کنید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار امکان نمایش و ایجاد همزمان تغییرات برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و هزینه است که باعث می‌شود با اعمال تغییرات طرحی بی‌نقص داشته باشید.ساخت انیمیشن و گرفتن خروجی از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار قدرتمند است. نرم‌افزار کلوتریدی با سایر نرم‌افزارها و پلاگین‌ها مانند Cad و ۳d Max و … سازگار است.

 

نرم افزار طراحی لباس مارولوس (Marvelous designer)

این نرم افزار مدل سازی سه بعدی برای انواع لباس و پارچه‌ها است که یکی از عجیب ترین نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس است. فراموش نکنید که امروزه رمز موفقیت در دنیای مدرن تکنولوژی استفاده از نرم افزارهای دقیق است. اگر به دنبال نرم افزاری با کمترین خطای انسانی هستید، نرم افزار مارولوس نیز یکی از آن‌ها است.

به کمک این نرم افزار می‌توانید شروع به طراحی طر‌ح‌های سه بعدی براساس ایده خود کنید. شما با چند کلیک ساده می‌توانید نوع برش، نوع دوخت، جنس پارچه، طرح پارچه، ضخامت پارچه را به صورت سه بعدی مشخص کنید. این نرم افزار را در زمینه طراحی انواع کیف و کفش نیز می‌توانید استفاده کنید.

اگر به دنبال موفقیت در دنیای فشن و لباس هستید از نرم افزار مارولوس غافل نشوید.

یکی از قدرتمند‌ترین و محبوب‌ترین نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس، نرم‌افزار مارولوس دیزاینر است که یک نرم‌افزار طراحی سه بعدی برای لباس و پارچه است که بسیار از طراحان موفق در این حوزه برای شبیه سازی سه بعدی طرح‌های خود از این نرم‌افزار پر کاربرد استفاده می‌کنند.

با استفاده از نرم‌افزار مارولوس می‌توانید الگو‌های دو بعدی خود را ایجاد کنید و انواع لباس‌‌ و طرح‌های خود را آزادانه به صورت سه بعدی بر روی مانکن شبیه سازی کنید.

marvelouse
marvelouse

در نرم‌افزار مارولوس می‌توانید بدون استفاده از نرم‌افزارهای Cad اقدام به طراحی لباس و پوشش‌های ‌مختلف کنید و با توجه به طرح و ایده‌هایتان، پارچه مناسب با ویژگی‌های مورد نظر را انتخاب و بر روی طرح خود اعمال کنید.

همچنین می‌توانید الگو‌های خود را به تن مانکن شبیه سازی کنید و تناسبات طرح، مدل لباس و جنس پارچه را همزمان ببینید.

در مارولوس نمی‌توانید بعد از طراحی الگو‌ها آن‌ها را چاپ کنید ولی می‌توانید با شبیه سازی سه بعدی آن‌ها، طرح خود را مشاهده و ایرادات احتمالی آن را رفع کنید و با ایجاده هرگونه تغییر در اندازه و فرم الگوها، نتیجه‌ی آن را بلافاصله در مدل سه بعدی روی تن مانکن می‌توانید

مشاهده کنید از قابلیت‌ها و ابزار‌های کاربردی این نرم‌افزار می‌توانیم به ابزارهایی که برای ایجاد و ویرایش طراح‌ها از قبیل پارچه‌های مختلف، دکمه‌ها و … وجود دارد اشاره کنیم.

نرم‌افزار عجیب مارولوس محدود به طراحی لباس نیست و شما می‌توانید کیف، کفش و بسیاری از وسایل پارچه‌ای دیگر را شبیه سازی کنید. همچنین این نرم افزار با نرم افزارهای معروف مدل سازی سه بعدی از جمله ۳d max، مایا و … سازگار می‌باشد .

مزایای استفاده از نرم افزار طراحی مارولوس

  1. شبیه سازی با کاراکترهای انیمیشنی
  2. فضای سه بعدی برای طراحی
  3. پشتیبانی از الگوهای متنوع لباس
  4. پشتیبانی از انواع پارچه‌ها
  5. رابط کاربری بسیار کاربرپسند و ساده
  6. امکان ایجاد الگوهای متقارن
  7. امکان ایجاد الگوهای پیشرفته
  8. طراحی لباس به‌صورت واقعی
  9. شبیه سازی لباس روی مانکن

 

 

نرم افزار طراحی لباس کورل دراو (CorelDraw)

یکی از راهگشاترین نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس است که این نرم افزار باکیفیت‌ترین تصاویر را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. شما به کمک این نرم افزار می‌توانید طرح‌ها و الگوهای ویژه خود را طراحی کنید و در دنیای فشن و مد شناخته شوید. این نرم افزار نیز مورد استفاده طراان لباس بسیار زیادی در جهان است.

مزایای استفاده از نرم افزار طراحی کورل دراو

  1. مناسب افراد مبتدی در طراحی لباس
  2. رابط کاربری بسیار راحت
  3. امکان طراحی انواع طرح و الگو
  4. رنگ‌های دقیق برای چاپ روی پارچه
  5. دارای طرح‌های آماده

 

نرم افزار طراحی لباس جمینی (Gemini)

یکی از نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس، نرم‌افزار جمینی است که یک نرم‌افزار دو بعدی برای طراحی الگو و سایزبندی است که اگر در حوزه طراحی لباس فعالیت می‌کنید می‌توانید برای طراحی و ترسیم دقیق و سریع الگوی طرح‌های خود با روش و متد‌های دلخواه از این نرم‌افزار استفاده کنید.

در نرم‌افزار Gemini می‌توانید بدون محدودیت الگو‌های خود را طراحی و بعد با استفاده از جداولی که در اختیار‌تان قرار داده آن‌ها را سایزبندی کنید. البته امکان وارد کردن جدول‌های جدید برای سایزبندی به این نرم‌افزار وجود دارد.

این نرم‌ا‌فزار دارای ابزارهای پیشرفته‌ای برای طراحی الگو و نمایش جزئیات بر روی طرح است که این امکان را فراهم کرده تا طراحان به سادگی بتوانند الگوهای مختلف و پیچیده‌ای طراحی کنند همچنین جمینی به شما در چیدمان الگو‌ها جهت سرعت بخشیدن به روند کار و جلوگیری از هدر رفتن پارچه‌ها کمک می‌کند. نرم‌افزار جمینی علاوه بر برقراری ارتباط با سایر نرم‌افزارها، قابلیت تبدیل فرمت فایل به فرمت نرم‌افزارهای دیگر را نیز دارد.

با استفاده از جمینی می‌توانید باکمترین زمان و هزینه بدون خطا و با دقت بالا الگوهای خود را ترسیم، سایزبندی و چیدمان کنید.

شما با کمک این نرم افزار می‌توانید الگوهای خیلی دقیق و بدون خطا را با هر سایزی طراحی کنید. این نرم افزار از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند که همین امر باعث سادگی کار با آن شده است.  نرم افزار جمینی دارای آرشیو کامی از طرح الگوها، سایزها است که سرعت عمل شما را در طراحی لباس بالاتر می‌برد.

geminicad
geminicad

مزایای استفاده از نرم افزار طراحی جمینی

  1. نمایش وزن و طرل پارچه
  2. کاهش مصرف پارچه
  3. تطابق چیدمان الگوها باهم
  4. دارای ابزارهای متنوع
  5. دارای برقراری ارتباط با انواع دستگاه‌های لباس
  6. دارای تابع دستیار
  7. دارای منحنی برای انواع الگوها
  8. خروجی فایل بدون نقص

 

۷. نرم افزار طراحی لباس اپتی تکس (Optitex)

یکی از فوق العاده ترین نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس اپتیتکس است که شما با اپتی تکس می‌توانید براساس سلیقه خود طرح موردنظرتان را خلق کنید. یکی از ویژگی‌های خارق العاده این نرم افزار این است که در کم‌ترین زمان می‌توانید لباس را روی مانکن خود پرو کنید.

Optitex
Optitex

مزایای استفاده از نرم افزار اپتی تکس

  1. فضای سه بعدی برای طراحی لباس
  2. امکان الگوکشی بسیار راحت
  3. دارای انواع طرح‌ها مختلف براساس پوست
  4. امکان تعویض لباس روی مانکن
  5. دارای ابزارهای متنوع طراحی

 

نرم‌افزار اپتی تکس  نرم‌افزاd برای طراحی الگوی پوشاک است که این نرم‌افزار استاندارد، در صنعت پارچه و طراحی لباس کاربرد دارد و این امکان را می‌دهد تا به راحتی و در کمترین زمان الگوها را طراحی، طبقه بندی کرده و جنس پارچه‌ی طرح خود را انتخاب و اعمال  کنید.

نرم‌افزار اپتی تکس شامل دو بخش الگو کشی، سایزبندی و طراحی و شبیه سازی سه بعدی است که با قرار دادن الگو‌ها روی مانکن و ایجاد شبیه سازی سه بعدی به رفع ایرادات می‌پردازد و از طولانی شدن پروسه دوخت و طراحی جلوگیری می‌کند.

نرم افزار طراحی الگوی گربر (Gerber)

یکی دیگر از نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس در دنیا، نرم افزار گربر است که به کمک این نزم افزار می‌توانید الگوهای لباس را قبل از برش روی پارچه ایجاد کنید.

این نرم افزار حالت سه بعدی دارد که به شما امکان می‌دهد قبل از برش، الگوها را کنارهم بچینید و روی تن مانکن امتحان کنید. نرم افزار گربر دوخت را بسیار راحت کرده و شما می‌توانید به راحتی در حوزه فعالیت طراحی لباس خود از این نرم افزار استفاده کنید.

مزایای استفاده از نرم افزار گربر

    1. دارای طرح‌ها و الگوهای مختلف
    2. امکان هماهنگ سازی الگوها با پارچه
    3. دارای فضای سه بعدی
    4. امکان نمایش طرح روی مانکن قبل از دوخت
  1. دارای دقت بالا
  2. رابط کاربری نسبتا راحت
  3. دارای جدول سایز استاندارد

اگر در دنیای بی‌نظیر فشن و لباس فعالیت می‌کنید، بهتر است برای این‌که بتوانید در کم‌ترین زمان ممکن بهترین طرح‌ها و الگوها را ارائه کنید از نرم افزار‌های خارق العاده‌ای که معرفی کردیم استفاده کنید. این نرم افزارها سرعت عمل شما را بسیار بالا می‌برد و باعث می‌شود در دنیای طراحی لباس بهترین باشید.

Gerber
Gerber

 

نرم‌افزار گربر، یکی از ساده ترین نرم‌افزار‌ها در حوزه طراحی لباس است که زبان مشترک بین طراح و تولید کننده می‌باشد. نرم‌افزار گربر نقاط مشترک زیادی با نرم‌افزار جمینی دارد.

این نرم افزار کاربردی و ساده به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر هماهنگ سازی، اصلاح و ادیت الگوها قبل از برش، بتوانید طرح خود را بر روی مانکن به صورت سه بعدی شبیه سازی کنید و اشکالات طرح خود را رفع کنید.

انعطاف، سهولت و دقت در کار با نرم‌افزار گربر، آن را به یکی از نرم‌افزارهای محبوب در این حوزه تبدیل کرده است. 

نرم‌افزار طراحی الگوی پوشاک Cameo 

Cameo یکی از قشنگ ترین نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس در زمینه طراحی الگوی پوشاک است که برای کمک به طراحان و خیاط‌های حرفه‌ای به عنوان ابزاری گسترده برای ساخت، درجه بندی، اندازه گیری پوشاک طراحی شده است. با استفاده از نرم‌افزار Cameo می توانید با کامپیوتر الگوی لباس مورد نظر خود را به صورت دلخواه و با اندازه‌های کاملاً سفارشی رسم و با استاندارد‌های رایج صنعت پوشاک تولید کنید.

cameo
cameo

ابزارهایی که Cameo در اختیار کاربران قرار داده است این امکان را به شما می‌دهد تا الگو‌های اولیه را ذخیر نموده و در صورت نیاز مجددا باز کرده و ویرایش کنید. و با استفاده از کتابخانه‌ها و ماژول‌هایی که برای کاربران فراهم کرده روند طراحی را برای آن‌ها راحت‌تر کرده است. در نرم‌افزار Cameo می‌توانید پس از پایان کار از طرح های خود به صورت Html، Rtf و  Pdf خروجی بگیرید.

 

نتیجه

در این مقاله ما شما را با نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس آشنا کردیم البته نرم‌افزارهای دیگری هم وجود دارند که به صورت تخصصی برای طراحی الگو و لباس استفاده نمی‌شوند ولی به عنوان مکمل در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید.

اگر قصد دارید به صورت تخصصی و حرفه‌ای در زمینه طراحی لباس فعالیت کنید ابتدا به شناخت نرم افزار‌های تخصصی این حوزه بپردازید. بسیاری از این نرم‌افزارها کاربردهای مشابه‌ی دارند و لازم نیست که برای فعالیت در زمینه طراحی لباس به همه‌ی‌ این نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس تسلط داشته باشید کار با این نرم‌افزار‌ها بسیار ساده است و حتی شما می‌توانید در ابتدا با یادگیری یک نرم‌افزار طراحی الگو و یک نرم‌افزار شبیه سازی سه بعدی فعالیت خود را در این حوزه آغاز کنید.  

 

2 دیدگاه برای “نرم افزارهای رسم الگوی خیاطی لباس

  1. اشتراک‌ها: الگوسازی مدرن و دیجیتالی - روبُر

  2. اشتراک‌ها: مولر خیاط که بود؟ - روبُر

دیدگاهتان را بنویسید