پافر بالاپوش زمستانی

پافر

تاریخچه پافر

ژاکت یا کاپشن پافر در استرالیا و توسط یک شیمیدان به نام « جورج فینچ » در واقع اختراع شد.

پافر یا پوفر نام یک ماهی است که پف آلود است و به دلیل شبیه بودن این کاپشن جدید، نامش را پافر گذاشته اند.

داون ژاکت(به انگلیسی: Down jacket) که در صنعت مد بیشتر با نام کاپشن پافر یا پافر شناخته می‌شود نوعی کاپشن لحاف دوزی شده‌است که در گذشته برای ایجاد عایق حرارتی با پر اردک یا غاز پر می‌شدند.

امروز این کاپشن‌ها معمولاً با الیاف صنعتی پر می‌شوند و می‌توانند با ایجاد پاکت‌های هوای کوچک خود یک عایق حرارتی مناسب در مقابل سرما ایجاد کنند.

 

پافر مناسب چه فصلی است ؟

رویه ی بیرونی پافر از جنس پلی استر و یا نایلون است. داخل پافر معمولا با پر اردک ، هوا و یا پشم و شیشه پر شده است. پافر بیشتر یک بادگیر است اما به دلیل اینکه داخلش از پر است بسیار گرم کننده است. از پافر بیشتر در مناطق بادخیز و کوهستانی استفاده می شود . بیشتر پافرها قابلیت ضد آب دارند.

شما از پافر می توانید در مهمانی ها، سر کار و همینطور دانشگاه استفاده کنید. استایل دانشجویی با پافر بسیار شیک و جذاب است چرا که با ست کردن انواع لباس ها با پافر می توانید هم به صورت کلاسیک و هم اسپرت استایل خود را طراحی کنید.

یکی از بهترین مزیت های پافر این است که علاوه بر خاصیت گرمابخشی زیادش ، سبک هم هست . بسیاری از کاپشن های زمستانی به خاطر اینکه خاصیت گرم کنندگی داشته باشند بسیار سنگین هستند اما در مورد پافر اینگونه نیست.

کاپشن پافر معمولا زیب دار و کلاه دار است اما آستین ندارد.

 

 

پافر زنانه
پافر زنانه

 

پافر با چی ست میشه ؟

 

در ابتدا در مورد شلوار مناسب با پافر باید بگوییم که بهتر است برای پافر ، شلوار تنگ و تیره انتخال کنید. به دلیل اینکه پافر خودش به تنهایی حالا پوف دارد و به گونه ای است که اگر شما شلوار گشاد و یا رنگ روشن با پافر ست کنید ظاهری نامرتب و آشفته خواهید داشت. پس بنابراین بهتر است شلوار جین کشی تنگ و یا استرچ با پافر ست کنید.

البته برای یک مهمانی آخر هفته پوشیدن یک پافر با شلوار جین دمپاگشاد شما را شبیه به مدل ها می کند اگر که کفش براق و یک کیف کمربندی همراه آن ست کنید . در آن صورت ظاهری بسیار خاص خواهید داشت .

 

پافر کلاه دار
پافر کلاه دار

حالا بهتر است برای زیر پافر خود فکری بکنید. شما باید زیر پافر قطعا یک لباس اسپرت بپوشید و یا آن را با لباس راحتی و ورزشی ست کنید. می توانید از ژاکت های بافتنی، هودی و یا تی شرت های آستین دار استفاده کنید. بهتر است لباس زیر پافر یقه دار باشد. اگر یک کلاه بافتنی هم بر سر بگذارید که دیگر نور علی نور می شود .

اکنون برای انتخاب کفش مورد نظر برای ست کردن با پافرتان بهتر است به این موارد دقت داشته باشید . اول اینکه از فکر پوشیدن کفش های رسمی ، کفش های پاشنه بلند با پافر خودداری کنید.

شما برای ست کردن پافر با کفشتان باید یا از کتونی و یا چکمه استفاده کنید . کفش ها ورزشی هم می توانند گزینه ی خوبی برای ست کردن با پافر باشند .

مدل های مختلف پافر

پافرها از لحاظ سایزی دو نوع هستند کوتاه و بلند و نوع مردانه آنها با زنانه شان تفاوت چندانی ندارد . اما پافرها در میان خانم ها طرفدارن بیشتری دارند .

در ادامه مدل های مختلف پافر در سایزهای مختلف ، مردانه و دخترانه را ملاحظه می کنید.

پافر زنانه
پافر زنانه

پافر کوتاه دخترانه

در زیر مدل های مختلف پافرهای کوتاه دخترانه را مشاهده می کنید.

 

 

پافرهای مردانه

پافرهای مردانه معمولا کوتاه هستند . چند مدل شیک پافر مردانه را مشاهده می کنید.

پافر مردانه
پافر مردانه

 

 

لباس وست چیست

همواره مدلهای جدید و زیبایی بدست طراحان مد طراحی و روانه بازار میشود. مردم به دنبال لباسهای کاربردی و راحتی هستند که بتوانند در هر موقعیتی از آن استفاده کنند. یکی از این لباس های کاربردی وست است که در طرح، جنس و مدل های متنوع برای استفاده های مختلف تولید میشوند. در این مطلب به معرفی لباس وست و انواع آن می پردازیم.

تاریخچه لباس وست (جلیقه)

پیدایش جلیقه در زمان پادشاه چارلز دوم، کسی که این لباس را به دربار انگلستان وارد کرد، صورت گرفت. پادشاه چارلز ایده این لباس را از یکی از جهانگردان و ماجراجویان آن زمان، رابرت شرلی گرفته بود. جالب است بدانید طرح ابتدایی این لباس در زمان شاه عباس صفوی و در دربار مورد استفاده بوده است. در واقع رابرت شرلی در سفر خود به ایران، ایده این مدل لباس را به انگلستان می‌آورد.

پس می‌توان گفت خاستگاه اولیه جلیقه، کشور خودمان بوده است. مدل‌های اولیه این لباس، بلند و دارای آستین بوده‌اند؛ اما با گذشت زمان بدون آستین شده‌اند. قد بلند این لباس نیز، در قرن هجدهم کوتاه شده و حالت دامنی خود را از دست داده است. مدل‌های اولیه همچنین دارای گلدوزی بوده‌اند.

وست لباسی شبیه به جلیقه، بدون آستین و جلو باز است که اغلب با دکمه و گاهی با زیپ بسته میشود و مناسب قسمت بالا تنه هستند و می توان آنها را بهمراه پیراهن یا کت پوشید.

برخی خانمها وست را با سارافون و سارافون مانتویی اشتباه میگیرند. در صورتی که سارافون به لباسهای بلند و بدون استین که اکثرا و به طور معمول جلو بسته نیز هستند گفته می شود.

فرق وست و پافر

وست و پافر بسیار بهم از جهت شمایل و جنس شبیه هستند. وست در واقع جلیقه ای است که تنها قابلیت پوشاندن بالا تنه را دارد .

هر چند وست هایی هم در بازار هستند که تا روی زانو را می پوشانند .

دو جیب در قسمت های جلو و پایین دارد . اما مانند پافر از خاصیت گرم کنندگی بالایی برخوردار است .

برخی وست ها کلاه دارند و برخی دیگر بدون کلاه هستند . زیر وست و پافر معمولا بلوز و یا پیراهن بافتنی آستین دار می پوشند .

انواع لباس وست

وست ها انواع مختلفی دارند که در شکل های مختلف کوتاه و بلند و با پارچه های مختلفی تولید میشوند.

وست پفکی
وست جین
وست ورزشی
وست کت و شلوار
وست خز
وست پشمی
از جمله ویژگی های وست ها، فری سایز بودن آنهاست که برای افراد با اندام های مختلف مناسب است.

 

ست کردن لباس وست

وست ها لباس های راحتی هستند که به راحتی می توانید آنها را با آیتم های مختلف ست کنید. این مورد یکی از مهمترین مزیت های وست است. وست ها لباسهای کاربردی هستند و برای هر رویدادی یک سبک وست وجود دارد که می تواند معمولی یا رسمی باشد. فقط باید بدانید که کدام جلیقه مناسب چه زمان و مکانی است.

شما به راحتی میتوانید انواع وست را با لباسهای متنوعی ست کنید. برای مثال:

میتوانید یک ست زیبا با ترکیب وست، شومیز و دامن سندبادی بپوشید.
یکی دیگر از ست های زیبای پر طرفدار ست وست، شومیز و شلوار است.
همچنین ست شومیز، شلوار و وست جین بسیار زیبا خواهد بود.

 

وست
وست

 

خرید الگوی آماده پافر مردانه

برای خرید الگوی آماده پافر مردانه به فروشگاه روبُر سر بزنید.

 

منابع

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%A7%D9%BE%D8%B4%D9%86_%D9%BE%D8%A7%D9%81%D8%B1

 

1 دیدگاه برای “پافر بالاپوش زمستانی

  1. اشتراک‌ها: رازهای انتخاب پالتوی زنانه مناسب برای فصل پاییز و زمستان - روبُر

دیدگاهتان را بنویسید