هودی لباسی دوست داشتنی برای همه

هودی لباسی دوست داشتنی

تاریخچه هودی لباسی دوست داشتنی

هودی (به انگلیسی: Hoodie) یک پوشاک دارای کاربردی مشابه پلیور است. به‌طور دقیق‌تر، هودی یک ژاکت یا سویشرت کلاه‌دار است. ریشه کلمه هود (Hood) به واژه (Hod) از زبان قبیله‌ای از ژرمن‌ها در قرن ۵ میلادی بازمی‌گردد که به معنای (Hat) یا کلاه امروزی است.

در گذشته بسیاری از کشیش‌ها و راهبان، تونیک یا ردای بلند و کلاه‌داری به تن می‌کردند که به نظر می‌رسد طراحی هودی‌های مدرن از همان لباس قدیمی الهام گرفته شده‌است.

در اوایل سال ۱۹۳۰ میلادی، دمای بسیاری از کارخانه‌های نیویورک پایین بود و کارگران در آن سرما باید لباس گرم به تن می‌کردند.

از این رو لباس فرم کارگران، شباهت بسیاری به مدل هودی مدرن این روزها دارد؛ بنابراین در این سال‌ها محبوبیت هودی تا سال ۱۹۹۰ بیشتر شد و مورد استقبال دختران و پسران جوان قرار گرفت.

پیش از دهه ۹۰ میلادی، در سال ۱۹۷۰، بسیاری از خواننده‌های رپ آمریکا، از هودی به عنوان لباس مرسوم خود استفاده می‌کردنند. علاوه بر این، فیلم سینمایی راکی با بازی سیلوستر استالونه، باعث محبوبیت بیشتر هودی شد و توجه بسیاری از طراحان لباس و دختران و پسران جوان را به خود جلب کرد.

در آغاز سال ۱۹۹۰ بسیاری از اسکیت بازها و ورزشکاران، از هودی به عنوان لباس ورزشی خود استفاده می‌کردند، از این رو طراحان مطرحی از جمله تامی هایلفیگر، جورجو آرمانی و رالف لورن، کالکشن خود را با ارائه هودی در طرح و رنگ‌های متفاوت، آغاز کردند.

هودی  یک پوشاک دارای کاربردی مشابه پلیور است. به طور دقیق تر، هودی نوعی گرمکن، پلیور یا سویشرت کلاهدار است. معمولا آن را در استایل های معمولی روزمره و یا ورزشی استفاده می کنند که در این صورت با یک شلوار گرمکن همراه می شود.

هودی لباسی دوست داشتنی
هودی لباسی دوست داشتنی

ویژگی‌های هودی چیست؟

هودی شباهت بسیاری به سویشرت و ژاکت دارد، با این تفاوت که شامل کلاه است. معمولاً جنس هودی از نخ و پنبه می‌باشد و داخل بعضی از مدل‌های هودی شامل پشم است. با این حال تنوع هودی روز به روز بیشتر می‌شود و در جنس‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شود.

هودی به صورت جلو بسته و جلو باز زیپ‌دار یا دکمه‌دار با جیب و بدون جیب در بازار به فروش می‌رسد و ویژگی اصلی هودی، کلاه است که وجود یک طناب یا بند برای تنظیم کلاه به‌شکل دلخواه آن را از گروه لباس‌های پاییزه دیگر جدا می‌کند.

این مدل لباس پاییزه و بهاره در میان خانم‌ها و آقایان، به‌خصوص نوجوانان طرفداران بسیاری دارد که معمولاً افرادی که به لباس اسپرت و ورزشی علاقه دارند یا سبک خاصی از استایل، مانند استایل رپ را دنبال می‌کنند، به هودی توجه ویژه‌ای دارند.

معمولا این نوع لباس ها در جنس های پنبه ای، کتان، نخی، پلی استر و … تولید می شوند که انتخاب هر یک از این جنس ها به میزان بودجه و سلیقه خود بستگی دارد.

هودی لباسی آزاد و راحت است، شما می‌توانید با هر چیزی که دوست دارید بپوشید، اما باید خلاق باشید مثلا می توانید با شلوار های دم پا، راسته و یا زاپ دار بپوشید.

مجموعه انواع مدل هودی دخترانه بسیار شیک و جدید

با آغاز فصل زمستان و پاییز؛ زمان آن می رسد که کمد های خود را با لباس های پاییزی و گرم پر کنید.

یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین لبایس دربین نوجوانان مدل هودی می باشد که ست کردن آن به شیوه درست، تاثیر بسیاری برای هر فردی خواهد شد. شاید در هنگام خرید برایتان این سوال پیش آمده باشد که هودی خود را با چه لباس هایی بپوشیم و ترکیب آن با چه چیزهایی مناسب تر است؟

همچنین می توانید هودی خود را در فصل سرما از زیر پالتو های خود به تن کنید. این ترکیب بکی از بی نظیرترین استایل های زمستانی می باشذ که بسیار ترند شده است.

یکی از روش‌ های ست هودی با پافر و یک شلوار اسلیم مشکی، اسلیم جین و یا اسلیم چرم و کفش اسپرت سفید است. این تیپ بسیار راحت و شکیل است و معمولا افراد به عنوان فعالیت روزمره استفاده می نمایند.

همچنین داشتن یک کیف متوسط می تواند استایل شما را چند برابر زیبا کند.

هودی زنانه
هودی زنانه

 

اگر دوست دارید هودی خود را با پافر ست کنید، بهتر است از هودی های رنگ روشن و پافر رنگ تیره انتخاب کنید. این تضاد رنگی زیبایی خاصی را به همراه دارد.

 

هودی دخترانه
هودی دخترانه

 

نحوه ست کردن هودی با تیپ و استایل دخترانه

با توجه به آن که هودی‌ها دارای رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی هستند انتخاب آن‌ها با توجه به سلیقه هر فردی متفاوت می‌باشد.

اما باید بدانید که به طور کلی هودی‌هایی با رنگ‌های سفید، خاکستری و صورتی روشن جزو بهترین گزینه‌ها برای دختر خانم‌ها است زیرا این رنگ هودی‌ها را می‌توانید با هر یک از لباس‌های پاییزه و زمستانه خود ست کنید.

اما دیگر گزینه‌هایی که باید در نظر داشته باشید سلیقه، رنگ پوست و هماهنگی هودی با بقیه لباس‌هایی که به تن می‌کنید است.

چگونه با هودی استایل زیبای دخترانه داشته باشیم؟

خانم‌هایی که به سراغ خرید هودی می‌روند باید بدانند که این تنها بخشی از انتخاب هودی مناسب است زیرا شما باید از نکات زیر استفاده کنید تا یک استایل بی‌نقص داشته باشید:

  1. اگر هودی شما رنگ خنثی و سرد داشت باید یک شال گردن با رنگ کرم خریداری کنید تا استایل شما یک هارمونی با فصل سرد داشته باشد و هم استایل‌تان بی روح نباشد.
  2. اگر قصد دارید از لگ یا شلوار جین مشکی استفاده کنید باید به سراغ کتانی سفید بروید تا تضاد این دو استایل شما را خاص‌تر کند.
  3. اگر هودی خود را با شلوار مام استایل، شلوار جین و یا لگ بپوشید زیبایی‌تان دو چندان خواهد شد.
  4. شما می‌توانید هودی‌های کوتاه را با پالتوهای بلند و آزاد بپوشید البته باید توجه داشته باشید که هودی‌تان زیاد ضخیم نباشد.
  5. توجه داشته باشید که قوانین برای ست کردن لباس ثابت نیست بنابراین هر استایلی که به شما احساس خوبی می‌دهد از آن استفاده کنید.
  6. اگر قصد پیاده‌ روی و دوچرخه‌ سواری دارید باید شلوار ورزشی با هودی بلند را انتخاب کنید.

 

مدل هودی مردانه

هودی لباسی راحت و گرم است که بند کمر و دور مچ آن کمک می کند تا گرما در لباس حفظ شود. از تفاوت های سوییشرت و هودی می توان به اورسایز بودن هودی اشاره کرد.

هودی مردانه
هودی مردانه

تنوع هودی روز به روز بیشتر می شود و در جنس های متفاوتی تولید و عرضه می شود. هودی به صورت جلو بسته و جلو باز، زیپ دار یا دکمه دار با جیب و بدون جیب در بازار به فروش می رسد و ویژگی اصلی هودی، کلاه است که وجود یک طناب یا بند برای تنظیم کلاه به شکل دلخواه آن را از گروه لباس های پاییزه ی دیگر جدا می کند.

هودی مردانه
هودی مردانه

سوییشرت دخترانه

سویشرت از انواع لباس های اسپرت است که شما می توانید از این مدل لباس ها در فصول سرد سال در مکان هایی نظیر باشگاه ها و سالن های ورزشی و … استفاده کنید.

سویشرت طرح های زیبا و متفاوتی دارد و در انواع رنگ های متنوع در مغازه ها موجود است و شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه شخصی خود مدل مناسبی از سویشرت دخترانه را انتخاب کنید.

 

مدل سویشرت دخترانه با طرح های زیبا و متنوع

دختران جوان همیشه تمایل دارند کلکسیونی از انواع لباس های مورد نیاز برای فصول مختلف سال را داشته باشند.

سویشرت یکی از انواع طرح های لباس های مناسب برای روز های سرد و خنک سال است و شما می توانید با توجه به فرم اندام و رنگ پوست خود طرح زیبایی از سویشرت را برای پوشیدن انتخاب کنید.

اگر شما می خواهید خوش تیپ تر به نظر برسید می توانید سویشرت را با شلوار مناسبی بپوشید.

سویشرت به صورت تکی و یا به صورت ست شلوار و سویشرت در بازار موجود است و شما می توانید از ست شلوار و سویشرت در باشگاه ها و سالن های ورزشی در روز های سرد استفاده کنید.

 

سوییشرت دخترانه
سوییشرت دخترانه

مدل های سویشرت بچه گانه با طرح های فانتزی و با نمک

با نزدیک شدن به فصل سرما همه والدین به فکر خرید لباس های گرم برای فرزند دلبند خود می افتند.

سویشرت بچه گانه از انواع لباس های مناسب و راحت برای کودکان در فصول پاییز و زمستان است.

سویشرت های بچه گانه در انواع طرح های فانتزی و عروسکی تولید می شوند و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود و فرزندتان طرح مناسبی از سویشرت های بچه گانه را برای تهیه کنید.

 

سوییشرت دخترانه
سوییشرت دخترانه

 

برای خرید الگوهای آماده انواع هودی مرانه، زنانه، بچه گانه به فروشگاه الگوهای آماده روبُر یه سری بزنید.

https://www.roobor.ir/home/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87_%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88/

 

منبع

 ویکی پدیا

1 دیدگاه برای “هودی لباسی دوست داشتنی برای همه

  1. اشتراک‌ها: رازهای انتخاب پالتوی زنانه مناسب برای فصل پاییز و زمستان - روبُر

دیدگاهتان را بنویسید