بیش از ۲۰ مدل جدید شنل و پانچو پاییزه و زمستانه

پانچو و شنل

شنل و پانچو زنانه

پانچو و شنل زنانه دو نوع تن پوشش زنانه است که دوخت بسیار ساده ای دارد و معمولا به شکل دایره، مستطیل یا مثلث برش داده‌ می‌شود.

پانچو و شنل تنها لباس‌های زنانه ای هستند که سن و سال نمی شناسد! از دختربچه‌های سه و چهار ساله تا خانم‌های مسن، همه‌ می‌توانند این لباس را بپوشند و از زیبایی و راحتی آن بر تن خود لذت ببرند.

استفاده از پانچو و شنل و کاپ ها در فصل زمستان شاید به کار نیایید چون انقدر که باید بدن را گرم نمی کند اما بسته به موقعیت جغرافیایی می توانید از مدل های پانچو و شنل زیبا در این فصل هم استفاده کنید اما بیشتر لباس پاییزه محسوب می شود.

تفاوت شنل و پانچو

شنل، یک پارچه، با برش دایره‌ای کامل است که با ایجاد یک شکاف در شعاع پارچه، باعث به وجود آمدن شنل شده است. کامل بودن فرم شنل، باعث می‌شود طرح‌های خلاقانه زیادی برای این نوع لباس طراحی شود . پانچو در واقع از طرح شنل‌ها ایده گرفته شده است با این تفاوت که اکثراً جلو باز هستند و با ایجاد برش در کنار لباس محل قرارگیری دست‌ها مشخص شده‌اند.

دلایل استفاده از شنل و پانچو

ویژگی منحصر به فرد شنل‌ها و پانچوها این است که برآمدگی‌ها بدن به طور آشکار قابل دیدن نیست. از این رو خانم‌های پلاس سایز و تپل که با توجه به آنچه در خرید لباس سایز بزرگ گفتیم، اندام سیبی شکل دارند و در پهلوها، شکم و… اندام درشتی دارند و یا برآمدگی نامتناسب دارند می‌توانند از این نوع پوشش استفاده کنند. برای شناخت بیش‌تر این مدل لباس و بایدها و نبایدهای استفاده از آن و همچنین پیداکردن بهترین مدل پانچ برای افراد چاق مطالب زیر می‌تواند کمک زیادی در این مورد باشد.

 

استقبال جهانی از شنل و پانچو

اکثر برندهای مطرح دنیا، در کلکسیون پاییز و زمستان خود از این طرح‌ها استفاده کرده‌اند و به صدر لباس‌های پرفروش رسیده‌اند. از طرف دیگر، برندهای ارزان‌تر و مردمی‌تر هم از این مد پیروی کرده و طرح‌هایی زیبا با قیمت ارزان‌تر تولید کرده‌اند تا همه خانم‌ها از هر قشری بتوانند از مد پاییز و زمستان استفاده کنند. در واقع هماهنگی مد پانچو و کاپ و رویه با عرف کشورهای اسلامی، یکی از دلایل محبوبیت بی‌اندازه این طرح‌ها است و پوشش مناسبی برای همه بانوان شیک‌پوش به شمار می‌رود. همچنین مدل پانچو برای افراد چاق نیز مناسب است.

دو برند مشهور بربری و والنتینو نیز، با ارایه طرح هایی خیره کنننده، به سرعت قلب خانم های شیک پوش را تسخیر کرده و به صدر لباس های پرفروش امسال رسیده اند. از طرف دیگر، برندهای ارزان تر و مردمی تر مانند زارا و هزاران برند دیگر هم از این مد پیروی کرده و طرح هایی زیبا با قیمت ارزان تر تولید کرده اند تا همه اقشار بتوانند از مد پاییز و زمستان امسال استفاده کنند.

مدل های شنل و پانچو زنانه

این دو مدل لباس را در هر مجلسی‌ می‌توانید بپوشید. فرقی نمی کند‌ می‌خواهید به مهمانی بروید، یک قرار دوستانه دارید یا‌ می‌خواهید با آن در اداره یا محل کارتان حاضر شوید.

سبک طراحی این دو مدل لباس، راحت و گشاد است که مدل‌های بسیار متنوعی دارند و با انواع پارچه ها مخصوصا به صورت بافت، طرحدار و ساده دوخته‌ می‌شود. الگوی مدل اصلی و اولیه پانچو و شنل، بدون آستین است اما طراحان خوش ذوق مختلف در سرتا سر دنیا با اضافه کردن آستین به برخی از مدل‌های آن، تنوع این محصول را بیشتر کرده اند.

پانچو ساده وشیک
پانچو ساده وشیک
شنل خاص زیبا
شنل خاص زیبا
پانچو شیک
پانچو شیک
شنل و پانچو
شنل و پانچو
پالتو شنل چهاردکمه
پالتو شنل چهاردکمه
پالتو شنل کلاه دار
پالتو شنل کلاه دار

 

شنل و پانچو هم پوشیدنشان راحت است و هم ست کردنشان!

این روزها استفاده از شنل و پانچو در میان دختران و خانم‌های خوش سلیقه طرفداران بیشتری پیدا کرده است. شنل و پانچو با این ‌که فرم خاص و چندان پیچیده ای ندارد اما به ظاهر شما پوششی خاص و متفاوت‌ می‌دهد.

ست کردن زیبا

  1. یک پیراهن یا تیشرت مناسب به همراه یک شلوار جین بپوشید، پانچو یا شنل تان را تن کنید و با انتخاب یک چکمه کوتاه یا بلند چشم همه را به سمت پوشش زیبای خود جلب نمایید.
  2. یادتان باشد معمولا شنل‌های کوتاه تن خور بهتری نسبت به شنل‌های بلند دارند.
  3. یقه شنل و پانچ ها هم مدل‌های متنوعی دارد. معمولا از یقه گردی برای هوای سرد پاییز و زمستان، از یقه شل برای هوای دلنشین بهار و از یقه هفتی برای تابستان استفاده‌ می‌شود.
  4. اگر‌ می‌خواهید پانچو یا شنل را برای محل کارتان تهیه کنید سعی کنید در بوتیک ها و رگال‌های لباس چشمتان به دنبال رنگ‌های کرم ، قهوه ای، مشکی یا سرمه ای باشد. این رنگ ها با یک پیراهن تک رنگ ساده، برای محیط کار عالی است مخصوصا اگر از یک بوت یا نیم بوت جین قهوه ای روشن یا تیره زیر آن استفاده کنید.
  5. اگر پانچو و شنل را دوست دارید اما مدل گشاد آن را نمی پسندید و با پوشیدن آن احساس شلختگی‌ می‌کنید و در کل راحت نیستید یک کمربند چرم زنانه که به رنگ پانچ شما بیاید مشکل تان را حل‌ می‌کند. با بستن کمربند هم کمر خود را باریک تر نشان‌ می‌دهید هم خودتان را از لذت پوشیدن پانچو و شنل بی بهره نگذاشته اید!

 

 

نکته بسیار مهم برای خانم‌های چاق و سایز بزرگ

خانم‌های تپل و سایز بزرگ باید بدانند انتخاب پانچ و رویه و شنل برایشان ظرافت و دقت بیش‌تری می‌طلبد. زیرا در صورتی که طرح پارچه بیش از اندازه شلوغ یا دارای طرح‌های افقی باشد و یا جنس پارچه بسیار خشک و آهاردار باشد شما را چاق‌تر نشان می‌دهد. از طرفی خانم‌های تپل و سایز بزرگ که پایین تنه درشت‌تری نسبت به بالاتنه دارند در انتخاب مدل‌های شنل و رویه و پانچ آزادی بیش‌تری دارند.

 

 

 

 

چند توصیه دیگر برای ست کردن شنل و پانچو

  1. شنل و پانچو برای خانم‌های لاغر جلوه بیشتری دارد چون سایز دوخت این لباس ها آزاد است و معمولا لباس‌های گشاد برای خانم‌های چاق مناسب نیست و اندام آن ها را درشت تر نشان‌ می‌دهد.
  2. سعی کنید از کفش‌های اسپرت برای ست کردن با پانچو استفاده نکنید.
  3. زیر پانچو یا شنل شلوار خیلی گشاد نپوشید!
  4. رنگ لباسی که زیر شنل و پانچو می‌پوشید را حتما با آن ست کنید که توی ذوق نزند.
  5. اگر از پانچو ساده و تک رنگ استفاده‌ می‌کنید بهتر است شال یا روسری تان طرح دار باشد و برعکس!
  6. اگر از شلوار کوتاه استفاده‌ می‌کنید پوشیدن یک نیم بوت شکیل زیر پانچو، زیبایی ظاهری شما را دوچندان‌ می‌کند.
  7. برای جلوه بیشتر استایل تان با شنل و پانچو،‌ می‌توانید از کلاه هم استفاده کنید.
  8. برای شنل و پانچوهای یقه شل، پوشیدن یک پیراهن یا تیشرت آستین بلند ساده و چسبناک سبک جذابی به تیپ شما‌ می‌دهد.

 

پانچو ساده
پانچو ساده

نکات مهم در انتخاب شنل و پانچو

مهم‌ترین اصل در انتخاب شنل و پانچو سادگی در طرح و رنگ است. به این معنا که این پوشش نیازی به پارچه‌های با طرح‌های جذاب و شلوغ یا رنگ‌های خاص ندارند. تنها چیزی که در این پوشش بسیار مهم است جنس پارچه و مدل آن است. پیش از این درباره‌ی این‌ که چه نوع پارچه‌ای برای افراد چاق مناسب است، صحبت کردیم. مدل پانچ برای افراد چاق بهتر است شامل طرح‌های عمودی باشد.

شنل خفاشی
شنل خفاشی

 

شنل خفاشی بچه گانه
شنل خفاشی بچه گانه کلاه دار و دکمه دار

 

برای دیدن الگوهای آماده خیاطی به بخش فروشگاه مراجعه کنید.

فروشگاه الگوهای آماده خیاطی

 

فروشگاه الگوهای آماده خیاطی

 

 

 

 

1 دیدگاه برای “بیش از ۲۰ مدل جدید شنل و پانچو پاییزه و زمستانه

  1. اشتراک‌ها: رازهای انتخاب پالتوی زنانه مناسب برای فصل پاییز و زمستان - روبُر

دیدگاهتان را بنویسید