ابزار اولیه برای راه اندازی کارگاه کوچک تولیدی پوشاک

کارگاه کوچک تولیدی

برای راه اندازی کارگاه کوچک تولیدی کوچک چه ابزاری نیاز داریم، موضوعاتی که برای یک کارگاه کوچک تولیدی لازم است قبل از راه اندازی، باید مشخص شود که در این مقاله به اختصار و زبانی ساده بیان شده است.

چرا تولیدی؟

چرا می خواهید تولیدی راه بیندازید؟ آیا در بازار لباس های چینی ارزان قیمت موجود نیست؟ آیا هزینه کارگر چگونه است؟ بیمه کارگر؟ اجاره کارگاه و مالیات و دیگر شرایط؟ آیا هزینه های جانبی تعمیرات را در نظر گرفته اید؟

آیا تمام جوانب کار را سنجیده اید؟

شاید منفی به نظر برسد ولی این چرا و چگونه ها همان طرح کسب و کار است که باید قبل از انجام هرکاری بررسی شود. بهتر است واقع بین باشیم و برای همه لیست سوالاتمان پاسخ پیدا کنیم.

بعد از بررسی برای نوع مدل لباس وو نوع پارچه و میزان تولید باید تعداد کارگر و تعداد ابزار مشخص شود که در هر بخش جداگانه توضیح داده می شود.

چه مدل لباس می خواهید تولید کنید ؟

آیا می خواهید در حوزه پوشاک بانوان، آقایان و کودکان فعالیت کنید؟ باید مشخص کنید. آیا می خواهید برند خود را ثبت کنید؟

اگر مدل لباس مشخص شود خیلی مسائل مشخص می شود به عنوان مثال اگر مدل لباس شما سارافون دخترانه توردار باشد پس علاوه بر پارچه یراق آلات تور نیاز است و همچنین نوع چرخ شما باید راسته دوز باشد. اگر زیپ داشته باشد پایه زیپ و .. نیاز است. اگر آستر بخواهد باز هم پارچه و خیاط ماهر نیاز است.

حالا فرض کنید می خواهید سرویس نوزاد بدوزید از جنس تریکو نخ پنبه، بنابراین چرخ راسته نیاز نیست و چرخ سردوز و میان دوز لازم است. اطو لازم نیست، لایی چسب لازم نیست، دکمه و یراق معمولا نیاز نیست و می بینید با دو نفر کارگر و دو چرخ و ابزار ساده می توان تولیدی ایجاد کرد.

حال اگر مانتو زنانه باشد، الگوی اساس و حرفه ای، میز برش بزرگ، علاوه بر الزامات بالا چرخ راسته دوز و مادگی برای دکمه، اطوی خاص برای لایی چسب و اطوکاری آخر لازم است. تعداد کارگر چرخ راسته و چرخ سردوز هم باید مشخص شود چون هم کار سردوز می شود و بعد دوخته می گردد.

کارگاه کوچک تولیدی2
کارگاه کوچک تولیدی۲

جنس پارچه ای که می خواهید برش بزنید چیست؟

در بخش قبل در مورد مدل لباس بسیار صحبت شد که با انتخاب مدل، نوع پارچه هم مشخص می شود.اگر تریکو باشد خیلی از ابزار مورد استفاده نیست.

اگر کت مردانه و زنانه باشد از ابزارهای دقیق اطوکشی ژانت هم استفاده می شود و میز مکش و اطوهای خاص

پارچه
پارچه

آیا نیاز به گلدوزی دارد؟

اگر کار شما نیاز به گلدوزی داشته باشد باید بعد از برش بخش مربوطه به واحد گلدوزی یا چاپ ارسال شود که برای کارگاه کوچک تولیدی این قسمت برون سپاری می شود یعنی به کارگاه های گلدوزی داده می شود و بعد تکه ها به هم دوخت می شود.

از کجا الگوی خیاطی استاندارد پیدا کنیم؟

الگو در تولید لباس و مدل آن بسیار موثر است .سایت روبُر با افتخار یکی از بزرگترین تولید کنندگان الگوی چاپ شده با سایزبندی کامل در کشور است . این الگوها بر اساس متد تجاری رسم شده اند و مناسب بازار و سری دوزی هستند.

سایت های دیگر هم در این زمینه فعالیت می کنند که می توانید قیمتها و کیفیت کارها را مقایسه کنید.

roochi

simakadeh

روش های تولید پوشاک چیست؟

  • مزدی دوزی: بازاریابی آن معمولا قبل از جذب نیرو و کلید موفقیت آن در گسترش ارتباطات است.
  • تولید و فروش مستقل: نیاز به سرمایه‌گذاری، شناخت بازار و ارتباط با عمده‌فروشان دارد.

مثال مراحل تولید تی شرت polo در کارگاه کوچک تولیدی

  • برش کار
  • درست کردن قابک
  • چسباندن قابک به پیش
  • ، وصل سرشانه‌ها
  • وصل یقه
  • وصل آستین به صورت باز
  • دوخت بغل و زیر آستین
  • دوخت پایین کار
  • دکمه و مادگی
  • نخ‌کشی
  • بخار
  • بسته‌بندی

مراحل تولید پوشاک در کارگاه کوچک تولیدی

  • الگوسازی و نمونه دوزی
  • برش
  • چاپ و گلدوزی
  • دوخت
  • چک کردن نهایی
  • اطو و بسته بندی و برچسب

برای کارگاه کوچک تولیدی چه ابزاری مورد نیاز است؟

میز برش کارگاه کوچک تولیدی

ابعاد میزبرش آن به نوع تولید و گستردگی کار شما بستگی دارد که اگر دارای رول نگهدارنده طاقه ی پارچه باشد بهتر است.

میز برش
میز برش

ماشین آلات پهن کردن پارچه در تولید در مقیاس کوچک می توان پارچه را به صورت دستی پهن کرد. اما اگر می خواهید کار خود را توسعه دهید، و بهره وری اتاق برش را ارتقا داده و نیاز به نیروی انسانی را کم کنید، باید به دنبال ماشین آلات اتوماتیک پهن کردن پارچه باشید.

میز برش برای لایه بندی پارچه به میز برش نیاز دارید. با توجه به طول نشانگر خود به یک میز عریض و بلند نیاز دارید، به گونه ای که پهنای میز با حداکثر عرض پارچه های مورد استفاده شما تناسب داشته باشد. چند لایه از پارچه که روی یک میز صاف پهن شده و کل تازدگی های پارچه یک نشانگر محسوب شده و با هم برش داده می شوند.

معمولاً برای چک کردن پارچه و لایه بندی پارچه هایی که دارای طرح های راه راه می باشند از یک میز میخی استفاده می شود؛ این میز در هنگام مطابقت پارچه های راه راه و چک کردن پارچه لباس مورد استفاده قرار می گیرد. ماشین آلات و تجهیزات اتاق برش برای ساخت صفحه پارچه، پارچه باید بر اساس الگوها برش داده شود. دستگاه های مختلفی برای برش پارچه وجود دارند.

می توانید برای برش پارچه از دستگاه تیغه ای برش مستقیم استفاده نمایید. در کارگاه کوچک تولیدی برای برش حجم کمتری از پارچه به جای دستگاه تیغه ای برش مستقیم از دستگاه تیغه ای برش مدور استفاده کنید. اگر قصد دارید تکه های کوچک لباس را برش دهید، بهتر است دستگاه تیغه ای برش نواری را به کار گیرید.

سایر دستگاه های برش پارچه که ممکن است در اتاق برش به آنها نیاز داشته باشید، عبارتند از:

دستگاه فیوزینگ دستگاه شمارنده لایه پارچه دستگاه برش قیطان یا حاشیه پارچه (دستگاه شیاردار کردن پارچه)

چنگگ ها برای نگهداری پارچه های برش خورده

یک تسمه نقاله برقی جهت انتقال پارچه های برش خورده از بخش دسته بندی به خط دوخت چاپگر انتقالی حرارتی

اگر طرح های شما شامل برچسب ها و لوگوهای چاپی است، می توانید یک چاپگر انتقالی حرارتی نصب کرده و کار چاپ را در داخل کارخانه انجام دهید.

با پیشرفت فناوری، بسیاری از تولید کنندگان بزرگ و متوسط به دنبال اتوماتیک کردن روند برش هستند. در صورت اتوماتیک کردن ماشین آلات برش پارچه، بهره وری اتاق برش به خصوص در مواردیکه تا خوردگی پارچه ها زیاد باشد، به میزان زیادی ارتقا پیدا می کند.

میز اطو یا دستگاه اطو برای کارگاه کوچک تولیدی

اطو تولیدی
اطو تولیدی

قیچی عمود بر کارگاه کوچک تولیدی

قیچی-عمودبر
قیچی-عمودبر

چرخ خیاطی

ماشین آلات دوخت چرخ های خیاطی، قلب کارخانه های تولید پوشاک محسوب می شوند. چرخ های خیاطی مختلفی برای تولید پوشاک وجود دارند. شما باید ترکیب مناسبی از چرخ های خیاطی برای تولید محصولات یا گروه محصولی خود انتخاب کنید.
شرکت چرخ خیاطی جک که فعالیت خود را در جولای ۱۹۹۵ در کشور چین آغاز کرد و بنای توسعه تولیدات خود را در آگوست ۲۰۰۳ در سری راسته دوز، سردوز و میاندوز های صنعتی نهاد و امروز به جرات میتوان گفت یکی از پرفروش ترین محصول ها در بازار چرخ خیاطی صنعتی محصولات شرکت جک است.

جدا از کیفیت، این برند مرهون خدمات پس از فروش و تامین قطعات مناسب آن است. در تمام این سال ها شرکت جک با نوآوری یکی از شرکت های پیشرو در خلق ایده های جدید و تولیدات متناسب با نیاز کاربران بوده است.

چرخ راسته دوز

چرخ-راسته
چرخ-راسته

چرخ میان دوز

چرخ-4-نخ
چرخ-۴-نخ

چرخ دکمه و مادگی

چرخ-مادگی
چرخ-مادگی

چرخ های خیاطی (ماشین آلات معمولی و خاص) باید توسط مکانیک های با تجربه (ماشین آلات) نصب و آزمایش شوند.

دیگر تجهیزات

برای کارگاه های بزرگ تر تجهیزات دیگری نیاز است:

میزهای بررسی لباس

دستگاه تشخیص لکه

دستگاه های برش نخ های اضافی

مانند دستگاه پرس حجمی

تونل پرداخت

بسته بندی پوشاک

معمولاً تا کردن لباس به صورت دستی انجام می شود. اما قالب هایی برای تا کردن لباس در بازار وجود دارد. در مرحله بسته بندی لباس برچسب های آویز باید به لباس ها متصل شوند.برای برچسب گذاری به دستگاه نصب برچسب نیاز دارید.

اگر لباس های بچه گانه تولید می کنید، عبور همه لباس ها از زیر دستگاه سوزن یاب یکی از شاخصه های انطباق محسوب می شود. احتمالاً لازم است که یک دستگاه سوزن یاب بخرید.

تجهیزات اداری تجهیزات اداری مورد نیاز نیز عبارتند از: رایانه و لپ تاپ چاپگر دستگاه کپی عکس اگر برای نمایش طرح های خود یک سالن نمایش برپا کرده اید، به چنگگ، چوب رختی و مانکن های لباس نیاز دارید.

توجه داشته باشید که در اتاق نمونه برداری و بخش های پرداخت کاری به منظور بررسی تناسب لباس ها نیز به مانکن نیازمند هستید.

دوربین مداربسته

در آخر

نیازی نیست برای تولید محصولات با کیفیت تمام دستگاه های فوق را خریداری کنید.

انتخاب محصولات به ساختار محصولات شما و استایل آنها بستگی دارد. تولید یک پیراهن شامل انجام معدودی از کارها می شود که می توان برای دوخت آنها از روش های مختلفی استفاده کرد.

منظور این است که دقیقاً لزومی ندارد شما برای یک نوع دوخت به خصوص حتماً دستگاه آن را بخرید، بلکه می توانید با استفاده از دستگاه های مختلف به همان نوع دوخت برسید.

شناخت دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار اولین قدم در برنامه ریزی کسب و کار محسوب می شود. باید براساس گروه محصولی که قصد تولید آن را دارید، ماشین آلات را انتخاب کنید.

نکات مهم و توصیه های زیر را برای کارگاه کوچک تولیدی حتما به کار بگیرید.

  • دانش خود را در زمینه‌ی پارچه و مواد اولیه بالا ببرید.
  • بازار کار تولید پوشاک خود را مورد بررسی قرار داده و راه‌های فروش یا سفارش را بیابید.
  • ارتباطات خود را در این زمینه افزایش دهید و با افراد بیشتری آشنا شوید.
  • در همان به حساب و کتاب ابتدای مسیر اهمیت دهید تا با مشکلات عدیده مواجه نشوید.
  • خط تولید را به نحوی بچینید که در وظایف نیروها تداخل ایجاد نشو

منبع

1 دیدگاه برای “ابزار اولیه برای راه اندازی کارگاه کوچک تولیدی پوشاک

  1. اشتراک‌ها: شرکت جک، تولید کننده انواع چرخ خیاطی صنعتی - روبُر

دیدگاهتان را بنویسید