الگوهای آماده خیاطی : راهی میانبر برای دقت و سرعت فوق العاده

الگوهای آماده خیاطی

با الگوهای آماده خیاطی به آسانی، با سرعت بالا و دقت بالا برای خود و عزیزانتان خیاطی کنید و انواع پوشاک را خودتان بدوزید.

الگوهای آماده خیاطی

هنر دوخت و دوز لباس، یکی از ارزشمندترین هنرهای همه دوران می‌باشد و هیچ زمان از رونق نمی‌افتد. این هنر خاص زنان نیست و مردان زیادی نیز در این حرفه مشغول هستند.

اینکه انسان با پارچه و نخ بتواند نقش و طرحی بیافریند و بر تن کند هنری بسیار ارزشمند است. از دید دیگر، این هنر می‌تواند از نظر مالی هم منبع درآمد خوبی باشد. با خیاطی می‌توانیم برای خودمان و عزیزانمان لباس بدوزیم و این هنر در حافظه، تمرکز و آرامش به انسان کمک می‌کند .

خیاطی از جمله هنرهایی است که انسان به صورت دائم به آن نیاز دارد و همیشه با خلاقیت و سلیقه افراد طرح‌های جدیدی تولید می‌شود و فرد را آراسته می‌کند.

دوخت لباس با الگوهای آماده خیاطی

از بازار، لباس آماده تهیه می کنم، چرا خیاطی کنم؟

اول اینکه در بازار ممکن است لباس‌های آماده، با مدل و کیفیت مورد نظر شما موجود نباشد و دوم اینکه طرح پارچه و رنگ پارچه به دل فرد ننشیند و سوم آنکه از نظر اقتصادی حداقل دو برابر قیمتی خواهد بود که خود فرد آنرا بدوزد.

چهارم و از همه مهمتر اینکه لباس‌های آماده بر اساس جداول استاندارد سایزبندی، تولید می‌شوند و ایرادهای اندامی را پوشش نمی دهند. بنابراین بعد از خرید، آن را باید به خیاط سپرد تا با اندازه های فرد، متناسب شده و اصلاح گردد.

من دوست دارم خیاطی کنم اما الگو کشیدن خیلی سخته!!!

درست می فرمایید!!! برای تهیه و دوخت لباس اول باید الگوی مناسب داشته باشیم که یکی از مهمترین بخش‌هاست. حتی اگر قصد دوخت ساده‌ترین لباس‌ها را داشته باشید، الگو کشیدن می‌تواند بخش زمان‌بر و دشوار خیاطی برای شما باشد.

از طرفی بسیاری از افراد با مهارت‌های دوخت آشنایی کامل دارند و با کسب تجربه در انواع روش‌های دوخت می‌توانند به سادگی بهترین لباس‌ها را بدوزند.

رسم الگو بسیار سخته!!!

اما رسم الگو یک مهارت کاملا مستقل و البته مهم در خیاطی است. با توجه به اینکه این مرحله به حوصله و دقت زیادی نیاز دارد، بسیاری از افراد از انجام آن سرباز می‌زنند. اما برای این دغدغه مشترک خیاطان، راه حلی نیز وجود دارد. در سال‌های اخیر الگوهایی برای انواع دوخت به صورت آماده طراحی شده‌اند.

الگوهای آماده به شما کمک می‌کند تا به سرعت و بدون دردسر رسم الگو، بتوانید لباس مورد نظر خود را بدوزید.

الگوهای آماده خیاطی تولیدی (سایزبندی-سری دوزی) چیست؟

الگوهای سایزبندی عموما در بین تولیدی‌های لباس، مزون‌ها و کسانی که علاقه ای به خیاطی دارند، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

از دلایلی که برای این همه استقبال، می توان گفت، صرفه جویی در زمانی است که صرف کشیدن الگوها می شود و اشکالاتی که برای شخص در زمان رسم الگوهای بالاتنه، شلوار و… پیش می‌آید و رفع آن نیاز به زمان زیادی دارد.

برای دسته‌ای از افراد که زمینه‌‎ای از دوخت و دوز دارند ولی شرایط زمانی و مالی هزینه رفتن به کلاس‌ها را ندارند، می‌تواند فرصتی ایجاد کند تا با تهیه الگوهای سایزبندی آماده، برای خود و مشتری‌های خودشان خیاطی کرده و کسب درآمد داشته باشند.

الگوهای سایزبندی را در این سایت به شما معرفی می‌کنیم که دوخت و تن خور بسیار عالی دارد.یکی از ویژگی های الگوها این است که مناسب سازی اندام ایرانی می باشد.

چرا الگوهای آماده خیاطی استفاده کنم؟

اگر سری به آموزشگاه‌های خیاطی بزنید یا از هنرجویان قدیمی این هنر بپرسید، متوجه می‌شوید که بسیاری از افراد علاقه‌مند به این هنر در ادامه آموزش، دلسرد شده‌اند و راه خود را متوقف کرده‌اند.

بخش زیادی از این دلسردی به دلیل طولانی شدن فرآیند یادگیری رسم الگو است. رسم الگوی لباس ممکن است در ابتدا چندان سخت به نظر نیاید، اما کافی است یک سانتی متر از یک الگوی ساده را اشتباه محاسبه کنید تا ببینید که نمای لباس در دوخت چقدر متفاوت و بی کیفیت خواهد بود.

الگوهای آماده خیاطی روبُر

به همین دلیل، کشیدن الگوی لباس برای اغلب افراد و به ویژه تازه‌کارها دشوار است، الگوهای آماده خیاطی بهترین جایگزین برای الگوهای دستی می‌باشد. الگوهای آماده خیاطی در حقیقت، الگوهایی با سایزهای استاندارد برای لباس‌های مختلف یا بخش‌هایی از لباس‌ها مانند یقه و آستین هستند.

این الگوها توسط خیاطان حرفه‌ای با استانداردهای معین و جدول سایز رسم و حتی برش داده می‌شوند. برای استفاده از آن‌ها کافی است یک الگوی استاندارد را خریداری و هر بخش را جداگانه روی پارچه ثابت کنید.

چه کسانی الگوهای آماده خیاطی بخرند؟

مهم‌ترین دلیلی که افراد الگوهای آماده خیاطی را به الگوهای دستی ترجیح می‌دهند، روش ساده استفاده از آن است. به همین دلیل این الگوها به افرادی که به تازگی به دنیای خیاطی وارد شده‌اند توصیه می‌شود. چراکه استفاده از این الگوها می‌تواند انگیزه دوخت را در آنان بالاتر ببرد.

در حقیقت پس از مدتی می‌توان دید که خیاطان با دیدن الگوهای آماده خیاطی، راه و روش رسم الگو را نیز یاد می‌گیرند و حتی می‌توانند به دنیای مد و طراحی لباس نیز پا بگذارند.

اما الگوهای آماده خیاطی، فقط برای افراد مبتدی نیست. گاهی خیاطان حرفه‌ای که در تولیدی‌های بزرگ یا مزون‌های مجرب مشغول به کار هستند، برای صرفه‌جویی در زمان از این نوع الگوهای خیاطی استفاده می‌کنند. الگوهای آماده خیاطی می‌تواند بخش زیادی از زمان رسم الگو را برای تولیدی‌ها و مزون داران برای تمرکز بر شیوه دوخت لباس ذخیره کند.

این اتفاق باعث می‌شود که نتیجه کار دقیق، زیبا و بدون نقص و البته در بهینه‌ترین زمان ممکن به مشتریان ارائه شود. این شیوه از تولید به ویژه در مناسبت‌های شلوغ سال مانند عید نوروز در تولیدی‌های حرفه‌ای بسیار رایج است.

چگونه الگوهای آماده خیاطی را تهیه کنم؟

اول اینکه با توجه به جدول سایزی که در سایت‌ها قرار داده شده است دقت کنید و اندازه های آن را با بدن خودتان مقایسه کنید و اندازه خودتان را در جدول پیدا کنید .

دوم بر اساس تصاویر و مدل‌های موجود، مدل مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

سوم با توجه به مدل و سایز می‌توانید درخواست ثبت کنید تا سفارش به دستتان برسد.

چهارم الگوها به صورت تک سایز هم وجود دارد و برای تولیدی‌ها به صورت سایزبندی موجود است، که در هر دو حالت بر کاغذ عرض ۱۰۰ چاپ می شوند و سایزها جداگانه چاپ می‌شود.

پنجم بعضی از الگوهای pdf ، هم روی سایت قرار داده شده است که با قیمت بسیار مناسب در اختیار شما قرار می‌گیرد. می توانید خودتان در منزل پرینت بگیرید و برای خودتان لباس بدوزید.

برای نحوه استفاده از الگوهای pdf حتما مقاله زیر را مطالعه کنید:

نحوه ی پرینت الگوهای pdf روبُر با تصویر

برای نمونه الگوی سرهمی نوزاد به صورت pdf در این مقاله قرار داده شده است. می توانید محصول را در سایت روبُر مشاهده نمایید.

الگوی سرهمی نوزادی
الگوی سرهمی نوزادی – pdf

مزایای استفاده از الگوهای آماده خیاطی چیست؟

اگر با مزایای استفاده از الگوی آماده خیاطی آشنا شوید؛ بدون شک شما هم از طرفداران اصلی آن خواهید شد. به طور کلی مزایای استفاده از الگوی آماده عبارت‌اند از:

استفاده آسان

برخی از افراد دوست دارند خیلی سده و بدون تشریفات و کلاس های آموزشگاه، بتوانند خودشان لباس بدوزند. الگوهای آماده این امکان را فراهم کرده است که افراد بتوانند به سادگی الگو را روی پارچه منتقل کنند و بدوزند.

بالا بردن سرعت خیاطی

 با الگوهای آماده بخش رسم الگو در فرآیند خیاطی حذف می شود که بخش وقت گیری می باشد.

استفاده از الگوهای آماده تنها برای افراد مبتدی نیست. حتی خیاطان بسیار حرفه ای در تولیدی های بزرگ یا مزون ها هم برای صرفه جویی در زمان ترجیح می دهند در برخی مواقع از الگوهای آماده، استفاده کنند‌. استفاده از الگوهای آماده برای زمان هایی مانند عید نوروز که تولیدی ها با انبوهی از سفارشات مواجه هستند، بسیار کارآمد می باشد.

خطای کم

مسلما هر الگویی که بر طبق استانداردها و اندازه گیری های اصولی و صحیح طراحی شده باشد، درصد خطای بسیار پایینی به هنگام دوخت دارد. زمانی هم که خطایی وجود نداشته باشد؛ خیاط مجبور به دوباره کاری نمی شود.

الگوی آماده خیاطی ژاکت برش دار ورزشی مردانه
الگوی آماده خیاطی ژاکت برش دار ورزشی مردانه

استفاده از الگوهای آماده خیاطی چگونه است؟

استفاده از الگوی آماده بسیار ساده است. به این ترتیب که همه ‌چیز در راهنما نوشته شده است و تنها کافی است شما طبق آن، عمل کنید. بخش های مختلف لباس مشخص شده است و کافیست آن ها را روی پارچه برش کنید.

2 دیدگاه برای “الگوهای آماده خیاطی : راهی میانبر برای دقت و سرعت فوق العاده

  1. اشتراک‌ها: الگوهای آماده خیاطی روبُر با بهترین متد و کاملترین سایزبندی - روبُر

  2. اشتراک‌ها: 10 تی شرت عجیب-طرح های خلاقانه تی شرت - روبُر

دیدگاهتان را بنویسید